Pot ser que estiguem en el segle XXI, però algunes actituds al voltant de la menstruació s'han quedat estancades en el passat. En alguns sectors, la regla continua sent considerada com a una cosa misteriosa, vergonyosa o tabú, que hauria d'ocultar-se i no generaria debat entorn d'ella, i en ocasions, fins i tot es converteix en el blanc de les bromes.

Per aquesta motiu, i amb l'objectiu de normalitzar i visibilitzar la regla, Intimina, companyia de benestar íntim, s'ha associat amb The Pantone Color Institute per crear Period, un to original de vermell que representa el flux menstrual.

Period, regla en català, és un to vermell energètic i dinàmic que fomenta la positivitat en la regla i serveix com a símbol per a la campanya de "Seen + Heard", creada per empoderar totes aquelles persones, independentment del gènere, perquè se sentin còmodes i parlin amb llibertat i orgull sobre la regla, generin debat i es fomenti que totes les generacions tinguin en clar què és la regla, de forma precisa i natural. I, de fet, així ho descriuen els seus creadors. 

Danela Žagar, Global Brand Manager de Intimina, afirma que "malgrat que la meitat de la població mundial té la regla, històricament se l'ha tractat com a alguna cosa del que no s'ha de parlar públicament ni mostrar. De fet, si ens fixem en la cultura popular, la percepció no ha canviat gaire, anant des de la indiferència fins a ser objecte de bromes i burles. Estem al 2020! És hora que la regla deixi de considerar-se un assumpte privat o una experiència negativa; de conscienciar les persones que intenten perpetuar l'estigma que hi ha al voltant de la regla; és hora de què ens unim per fomentar la positivitat de la menstruació i assegurar-nos que la regla es vegi i que se'n parli amb naturalitat".

PANTONE intimina

Period, el color vermell que representa el flux menstrual de Pantone / Cedida Intimina

"Això és el que pretenem amb la nostra campanya i per a Intimina és un plaer comptar amb Pantone Color Institute per aquesta causa, creant un color vermell original, emblemàtic, que simbolitza el flux de la menstruació. El to vermell Period de Pantone representa exactament l'essència de la nostra campanya Seen + Heard: fer visible la regla, fomentar debats positius i normalitzar la menstruació en la nostra cultura, la nostra societat i en la nostra vida quotidiana", conclou Žagar.

Per altra banda, Laurie Pressman, vicepresidenta del Pantone Color Institute comenta: "És un vermell actiu i aventurer, un color valent que anima les persones que menstruen a sentir-se afortunades de ser els qui són, propietàries de la seva regla i amb seguretat en si mateixes. Animem a que visquin amb orgull la força que la naturalesa els ha donat i que parlin sense embuts ni tabús sobre la regla i els seus símptomes".

Com a part de la campanya Seen + Heard, Intimina ha donat 2.000 lliures britàniques a ActionAid, una organització benèfica internacional que treballa amb dones i nenes que viuen en la pobresa. Aquesta donació es destinarà a donar suport a tota la gamma de feina de ActionAid, que inclou la lluita contra la pobresa menstrual i la reducció de l'estigma al voltant de la menstruació.

La informació que ens dona el flux menstrual

Segons els experts d'Intimina, el flux menstrual ens aporta molta informació important: la seva consistència, color, olor, durada, regularitat o quantitat són un fidel reflex de la nostra salut. En aquest sentit, una copa menstrual, a diferència d'altres elements existents al mercat, permet una relació més estreta amb la regla, recollint el seu fluid i percebent així, canvis que pugui tenir l'organisme en algun moment, per exemple. Naturalitzar la regla i parlar de salut íntima és aprendre a cuidar-se i entendre-la com una extensió de la salut.