Final amarg de les vacances d'estiu per un grup de ciutadans de Catalunya. 280 persones que viatgen a Barcelona es troben bloquejades a l'aeroport de Los Angeles per una incidència en la companyia Level. Un centenar de viatgers són catalans, que Level ha reubicat en volts alternatius, segons ha informat la companyia a Catalunya Informació. Aquest dilluns a la tarda quedaven 25 passatgers per recol·locar.
Els afectats es disposaven a fer el vol Los Angeles – Barcelona el passat dissabte, però la companyia el va ajornar per "motius tècnics" fins al diumenge. Diumenge, però, el vol previst tampoc es va enlairar, de manera que la xifra d'afectats s'ha multiplicat en dos dies. "És un caos d'informació", critica l'Agustí Mas, un dels afectats a l'aeroport internacional nord-americà, en declaracions a l’ACN. Per la seva banda, l'aerolínia defensa que treballa per recol·locar tots els passatgers, però diu que l’alta ocupació dels vols i el temporal d’aquest cap de setmana han suposat una “complicació afegida”.
La incidència afecta els vols de Level entre Los Angeles i Barcelona des d'aquest dissabte. Els afectats expliquen que havien de tornar dels Estats Units el dia 26 d'agost, però l'aerolínia de llarg radi i baix cost del grup IAG en un primer moment els va ajornar el vol fins a l'endemà, 27 d'agost. L'endemà, però, el vol també es va cancel·lar i el nombre d'afectats es va multiplicar, ja que els que havien de tornar aquest dia, tampoc ho van fer. Segons expliquen els viatgers, en alguns casos Level els ha ofert tornar el dia 29 amb vols d'altres companyies, però no els garanteix que finalment puguin volar per l’alta ocupació dels vols. "No hem tingut cap informació", diu el Daniel, un altre dels afectats. "Et deixen amb una sensació d'inseguretat", agrega.
Les raons que ha donat la companyia Level
Al seu torn, l’aerolínia explica que va haver de cancel·lar per “motius tècnics” el vol del dia 26 d’agost amb sortida des de Barcelona i destí Los Angeles, de manera que també es va veure afectat el vol de tornada, amb origen a l’aeroport internacional nord-americà. Així mateix, defensa que aquest diumenge ja es van recol·locar alguns dels passatgers i assegura que la resta -menys del 15%- rebran resposta durant aquest dilluns. A més, indica que el temporal d’aquest cap de setmana ha suposat “una altra dificultat afegida”.
A l'hora de gestionar la incidència, els viatgers critiquen les diverses companyies del grup IAG, ja que entre els afectats alguns van comprar els bitllets per Vueling, altres via Iberia i altres directament a Level -els vols afectats operaven amb codi compartit-. "Es van passant la pilota i no t'acaben resolent res", indica l'Agustí. A més, asseguren que les compensacions que els ofereixen pels àpats "són insuficients" per mantenir-se al país i lamenten que la diferència horària entre l'Estat i els Estats Units els afegeix dificultat a l'hora de fer gestions perquè el grup d'aerolínies no els respon.
A primera hora de la tarda d’aquest dimarts (hora catalana) alguns passatgers han explicat a l’ACN que l’aerolínia els ha recol·locat en avions amb destí Londres. En alguns casos, però, també s’han trobat amb problemes a l’aeroport britànic.