L'aplicació WiFi Map, líder per detectar i accedir a un preu assequible a xarxes WiFi, ja es pot utilitzar en llengua catalana. La versió en català, promoguda des de Plataforma per la Llengua, es va posar en marxa el dijous 30 de març, data que també es va rellançar una nova versió de l'aplicació. De moment, l'app en català només es troba disponible per al sistema iOs d'Apple, encara que els creadors esperen poder incorporar la llengua catalana en sistemes Android durant els pròxims dies, tal com s'ha compromès l'empresa amb Plataforma per la Llengua.

WiFi Map ha incorporat el català després de les peticions fetes des de l'entitat Plataforma per la Llengua. Així, la llengua catalana s'ha convertit en el 19è idioma de l'aplicació, que fins ara s'oferia en alemany, anglès, bielorús, castellà, coreà, francès, grec, hindi, indonesi, italià, japonès, polonès, portuguès, rus, tailandès, turc, ucraïnès i vietnamita.

Què és WiFi Map?

WiFi Map és una aplicació d'abast internacional que proveeix, de manera legal i amb un preu assequible, les credencials necessàries per connectar-se a les xarxes d'Internet més properes. Es pot utilitzar des d'ordinadors, telèfons, televisors, consoles de videojocs i reproductors multimèdia. Aquesta aplicació és de gran utilitat quan es viatja a l'estranger, ja que permet superar les dificultats per connectar-se a Internet en els desplaçaments amb la informació proporcionada pels propietaris de les xarxes i per una xarxa d'usuaris informadors. Amb la nova actualització, que ha estat llançada en català, s'ha col·locat com la plataforma sense fils descentralitzada més gran del món.

tw ndp 4 1680617309 700
Així és WiFi App en català / Foto: Plataforma per la Llengua

TikTok, també en català

Aquest dimarts, també s'ha conegut que la xarxa social TikTok ha incorporat la llengua catalana en els subtítols de les seves peces publicitàries, i que pròximament l'estendrà als altres continguts, segons ha informat la Conselleria de Cultura. Fins ara, la plataforma de vídeos curts requeria subtitular en castellà els anuncis emesos en català d'empreses i institucions, una pràctica que "limitava el posicionament de marca i dificultava la capacitat de connexió" amb els públics objectivament corresponents. 

Així mateix, l'aplicació xinesa també ha notificat al Departament de Cultura que està "avançant a bon ritme en la incorporació" del català com a opció lingüística en la interfície de l'aplicació i al menú per subtitular contingut orgànic. El secretari de Política Lingüística de la Generalitat, Francesc Xavier Vila, ha destacat la importància que TikTok hagi fet aquest pas, "perquè és una de les plataformes de contingut líders i perquè a més és una referència entre una àmplia varietat d'audiències".