El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, en declaracions a Catalunya Ràdio, ha justificat la desaparició de la T-10 per "canviar la forma de fer ús del transport públic" i aconseguir més quota de mercat. Ha puntualitzat, però, que la T-casual, que substituirà la T-10, serà unipersonal però no personalitzada amb nom i DNI, sinó que es podrà compartir, però no picar dos viatges seguits. Ha defensat que aquesta T-casual "puja molt poquet" i que a l'usuari habitual la nova T-usual "li surt molt a compte". A més, ha assegurat que els bitllets unitaris mantenen preus "molt barats" en comparació amb altres ciutats europees.

Calvet ha dit que la T-usual ha de ser el "títol estrella" i ha assegurat que per a una persona que la faci servir cada dia, el 18è dia "ja surt a compte". Ha afegit que permet fer viatges il·limitats.

D'altra banda, ha valorat positivament la proposta de Foment d'establir un cànon d'explotació a les autopistes per quilòmetre recorregut, però ha dit que des del Govern són partidaris d'una primera fase en què l'eurovinyeta tingui un pagament temporal. Tot i això, ha dit que es "podria arribar" a cobrar per quilòmetre recorregut, tot i que es necessita més tecnologia.

Ha explicat que fa anys que el Govern treballa amb el projecte de l'eurovinyeta, però que el govern de l'Estat "no ho té tan clar". "Necessitem que hi hagi un govern a l'Estat que afronti aquest tema i que puguem aplicar l'eurovinyeta a Catalunya a totes les carreteres", ha declarat.

Finalment, ha assegurat que qui ha de comprar els terrenys del Centre Recreatiu i Turístic (CRT) de Vila-seca i Salou (Tarragonès) "és el tenidor de la llicència", és a dir, Hard Rock. Per aquest motiu, el Govern els ha concedit una pròrroga de tres mesos de la llicència perquè la multinacional pugui instal·lar i explotar el casino.