La companyia Boeing ha informat a les autoritats d'aviació nord-americanes que més de 300 avions dels models 737 NG i 737 MAX tenen peces "fabricades de manera inapropiada", segons ha informat la Direcció Federal d'Aeronàutica (FAA). Aquests avions es mantenen a terra després de dos accidents ocorreguts en cinc mesos.

L'octubre de 2018, un vol de l'aerolínia Lion Air es va estavellar dotze minuts després de l'enlairament a Indonèsia causant la mort de 189 passatgers i tripulants. Al març, un vol de l'Aerolínia d'Etiòpia es va estavellar sis minuts després de l'enlairament deixant 157 persones mortes.

En total hi ha a tot el món 133 avions NG i 179 unitats MAX amb peces peces defectuoses, segons la FAA. Als Estats Units hi ha 32 Boeing NG i 33 Boeing MAX afectats.

Una de les peces defectuoses és el mecanisme que hi ha a la vora davantera de les ales que modifica les característiques d'ascens i resistència durant enlairaments i aterratges, juntament amb 148 peces d'un proveïdor de Boeing. Segons la FAA, "les peces afectades poden ser susceptibles de falles o esquerdes prematures com a resultat del procés de fabricació inapropiat".

Boeing va anunciar a mitjans de maig que havia completat l'actualització de programari i finalitzat les seves proves corresponents, amb 207 vols i més de 360 hores en l'aire, en preparació perquè els aparells puguin tornar a operar, i que estava facilitant la FAA informació addicional requerida.

Inspeccions

L'Associació de Transport Aeri Internacional (IATA) ha insistit aquest dilluns en la necessitat de mantenir criteris unificats en matèria regulatòria després del cas del 737 MAX. Després de l'anunci de la FAA, Kevin McAllister, president i executiu principal de Boeing Commecial Airplanes, ha afirmat que la firma "ha contactat als operadors de 737 aconsellant-los que inspeccionin els mecanismes de les ales de certs avions".

El Boeing 737 és un avió de cabina estreta que va realitzar el seu primer vol el gener de 2016, i entre els seus principals usuaris es compten les aerolínies Southwest i American, dels EUA, així com Air Canadá i la Xina Southern Airlines.

Fins el març passat la firma amb seu a Chicago havia fabricat 393 d'aquests avions, cada un amb un cost d'uns 100 milions de dòlars.