L'any 2014, l'ONU va proclamar el 21 de juny com el Dia Internacional del Ioga amb l'objectiu de conscienciar la població sobre els beneficis de practicar aquesta disciplina. La resolució es va adoptar a proposta de l'Índia, lloc d'origen del ioga, i va rebre el suport de 175 Estats Membres.

Segons el primer ministre indi, Narendra Modi, "el ioga representa la unitat de la ment i el cos, el pensament i l'acció. És important coordinar tots aquests aspectes. Aquest enfocament holístic és valuós per a la nostra salut i el nostre benestar. El ioga no es tracta només d'exercicis, es tracta d'una manera de descobrir el sentit d'identitat d'un mateix, el món i la naturalesa".

El cert és que des que en els anys 70 es va popularitzar aquesta pràctica en la societat occidental, s'han realitzat diversos estudis científics sobre els beneficis per a la salut. La Universitat de Harvard va concloure en una metaanàlisi que estudiava els assajos realitzats fins ara, que les persones que practiquen ioga manifesten una millor pressió arterial, menors nivells de colesterol i un millor índex de massa corporal. En definitiva, una mostra més que la ciència recomana la seva pràctica, un aspecte que estableix per millorar la salut física i la mental.

Encara que aquests beneficis també es poden aconseguir amb la pràctica d'altres disciplines, el cert és que el ioga és totalment recomanable per a aquelles persones que vulguin millorar la seva salut.

Aquestes són algunes de les millors postures per iniciar-se en la seva pràctica:

El gos de cap per avall

Per aconseguir aquesta postura, primer cal posar-se amb els genolls a terra sota dels malucs i les mans també sobre el terra just sota de les espatlles. L'esquena ha d'estar recta. A continuació, cal obrir els dits i empènyer fins a donar suport als talons dels peus completament. Les espatlles i cuixes han de romandre ben estirades, amb el pit i els omòplats ben oberts. És una bona postura per enfortir cames i braços.

gos de cap per avall|de bocaterrosa

El triangle

En primer lloc, s'han de separar les cames deixant un espai d'aproximadament un metre i amb els peus paral·lels. El peu dret es gira 90è a la dreta i, a continuació, s'aixeca el braç esquerre en paral·lel al capdavant. Amb el maluc recte mirant cap al front, cal portar la mà dreta i portar-la al costat del peu sense que els malucs es moguin ni girin. Finalment, cal obrir bé el pit i mirar cap a dalt amb el cap. És una postura que aporta equilibri i estabilitat.

el triángulo

L'arbre

Amb la ment concentrada, s'han d'ajuntar les mans sobre el pit, mantenint les espatlles allunyades de les orelles. Es fixa la mirada en un punt fix per mantenir l'equilibri i a continuació, cal portar el pes del cos a la cama dreta mentre s'obre bé els dits dels peus per mantenir l'equilibri. Després, s'aixeca el peu esquerre i es porta la planta a la part interna de la cuixa dreta, amb els dits mirant cap al terra. Finalment, cal elevar els braços sobre el cap. És un exercici perfecte per enfortir l'equilibri i estirar el cos.

postura del árbol

El camell

Assegut sobre els talons, se separen els genolls amb una distància de dos punys aproximadament. A continuació, es pressionen cap al terra mentre s'agafen els talons amb les mans, elevant el melic de manera frontal. Amb les cuixes perpendiculars a terra, cal posar-se sobre els genolls i elevar, per després inclinar-se cap enrere arquejant el pit, tirant de la barbeta i deixant el cap caigut cap enrere. És una postura que millora la flexibilitat del coll i la columna.

camell

Postura del nen

De genolls sobre el terra separats a una distància equivalent a l'ample dels malucs, cal posar-se sobre els talons amb els dits polzes dels peus junts. A continuació, s'inclina l'esquena fins a arribar al terra amb el front tocant al terra. Els braços es poden col·locar a ambdós costats del cos i cap enrere, arribant fins a l'alçada dels peus, encara que també es pot practicar amb els braços estirats per davant del cos.

actitud|postura del niño

És una postura senzilla que serveix per relaxar l'esquena i els músculs.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat