El coronavirus és un virus que aïlla. I no només socialment, també entre familiars i pacients. D'aquesta manera, Salut ha anunciat un pla d'acció per tal de garantir la comunicació i contacte amb familiars de pacients hospitalitzats i el suport a la salut emocional. El projecte, liderat pel Servei Català de la Salut, ha estat elaborat amb la participació dels centres i té com a objectiu desplegar-se per tot el territori per facilitar la comunicació.

Una comunicació diària

La intenció és que aquesta comunicació sigui diària amb dos principals objectius. D'una banda garantir la informació i contacte dels familiars i de l'altra, apropar a la ciutadania el coneixement i cura de la salut emocional. Aquest pla s'aplicarà, segons han explicat, en centres habituals del sistema sanitari, centres privats i també en els nous dispositius de salut. 

El fet que el coronavirus sigui una malaltia tan contagiosa i que els pacients estiguin aïllats, fa que la comunicació sigui molt difícil. Precisament per aquest motiu, des del departament han insistit que cal dotar de recursos tècnics com mòbils o tauletes que facilitin aquesta comunicació propera. 

Segons han explicat a través d'un comunicat, el pla d’acció té a cinc models d’atenció ciutadana: atenció de contactes estrets; atenció de malalts domiciliaris; informació de pacients ingressats en hospitals, pavellons, hotels habilitats o Fira Salut, pacients crítics i èxitus. Així, s'hauria de poder garantir que hi hagi una comunicació directa entre pacient i familiar, sigui per missatgeria, telèfon o videoconferència.