Encara que existeix certa controvèrsia a causa de la quantitat de mercuri que contenen alguns peixos, sobretot els més grans, el cert és que aquest aliment continua sent molt recomanable per incloure'l en la nostra dieta.

Ara, un nou estudi dut a terme al Canadà, acaba que prendre'l dues vegades a la setmana ajudar a prevenir malalties cardíaques recurrents. Entre altres circumstàncies perquè els àcids grassos omega 3 que aporten poden ajudar a reduir la inflamació en el nostre organisme.

Es recomanen especialment els peixos grassos com el salmó, la tonyina, les sardines i el bacallà. En l'estudi, el consum de dues porcions a la setmana es va relacionar amb un menor risc de malaltia cardiovascular greu i de mort.

SashimiEls peixos grassos són els que més ajuden a prevenir els problemes cardiovasculars

L'estudi

L'equip d'investigació de la Universitat d'Ontario va realitzar una anàlisi de quatre grans estudis, que van incloure 191.558 participants de 58 països. Van examinar el consum de peix entre els participants, així com les morts i els principals accidents cardiovasculars, com l'atac cardíac, l'accident cerebrovascular, la insuficiència cardíaca congestiva i la mort sobtada.

En l'anàlisi van demostrar que les persones amb malalties cardiovasculars existents que menjaven almenys 175 grams (aproximadament dues porcions) de peix per setmana tenien un menor risc de mort i malaltia cardiovascular important. Tanmateix, entre les persones sense malaltia cardiovascular existent, el consum de peix no va semblar conferir cap benefici.

Els àcids grassos omega 3 inclouen EPA (àcid eicosapentaenoico) i DHA (àcid docosahexaenoico). Són un tipus de greix poliinsaturat que ingerim a través de l'alimentació i que tenen múltiples funcions: ajuda a mantenir el cor sa, enforteix les neurones, ajuda a baixar la pressió arterial i redueix la inflamació crònica dels teixits.

Els experts destaquen que les conclusions d'aquest estudi són especialment rellevants en un context com el de la pandèmia de Covid-19. "És important portar una alimentació sana i equilibrada per mantenir el seu sistema immunològic en òptimes condicions i el cor en un estat òptim", asseguren els científics que han participat en l'anàlisi.

SardinesSi la ingesta de dues peces de peix a la setmana està molt recomanada habitualment, encara més en aquests temps de Covid-19

Però a més del peix, també suggereixen afegir un altre tipus d'aliments que aportin omega 3. És un nutrient que també es pot trobar en les nous i llavors com el lli o la chía. Així mateix estan disponibles com|com a suplements de venda en farmàcies i un altre tipus de comerços dedicats a la salut i, de fet, són un dels suplements més venuts a tot el món. En qualsevol cas, recomanen sempre consultar primer amb un nutricionista en cas de malaltia preexistent per dissenyar la dieta més adequada.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat