Encara que poc a poc ens anem apropant a la nova normalitat a les nostres vides, encara queden setmanes, i potser mesos, fins que puguem portar unes rutines semblants a les que teníem anteriorment. El fet de poder sortir menys hores al dia i de teletreballar des de casa afavoreix que adoptem una sèrie d'hàbits que poden resultar perjudicials per a la nostra salut i fer-nos guanyar uns quants quilos que després resulten difícils de perdre. I no només és una qüestió de voluntat i autocontrol, sinó d'una sèrie de comportaments dels que de vegades ni tan sols som conscients i ens porta a menjar més del que devem i necessitem.

Aquests són alguns dels costums que hauríem d'evitar en el nostre dia a dia i que sens dubte ens poden ajudar a evitar agafar aquests quilos.

No planificar les compres ni els menús

Les persones que van al supermercat amb gana i sense planificació, compraran tots aquells productes que aquests establiments disposen al seu recorregut i que no solen ser gaire beneficiosos per a la salut. Per això, el millor és fer una llista de la compra a casa i cenyir-s'hi a la botiga. Quant als menús, aquells que no es planifiquen, tenen més opcions de menjar el primer que trobin a la nevera i solen alimentar-se pitjor.

Supermercat

Menjar massa hidrats de carboni

Tant en l'esmorzar com en la resta d'àpats del dia, un error habitual és excedir-se amb els hidrats de carboni. El pa, les galetes, les patates, els cereals, la pasta... Tots aquests aliments presos en un volum major a què correspon, afavoreixen l'acumulació dels quilos de més. En canvi, si ens acostumem a ingerir menys i incloure més proteïnes, per exemple, augmentarem la sensació de sacietat i accelerarem el metabolisme.

Mastegar massa ràpid els aliments

Menjar ràpid no fa que ens engreixem més, però sí que provoca que sentim després la sensació d'ansietat i generalment provoca que la nostra ingesta sigui més gran. A més, fem treballar molt més l'estómac i l'intestí que si ens acostumem a mastegar a poc a poc.

Utilitzar plats massa grans

Els plats de postres són una bona opció per menjar. És fàcil omplir-los, amb la qual cosa la sensació visual és diferent. Ens n'acostumen a menjar menys al mateix temps que enganyem al subconscient.

Plat

Abusar de la sal

La sal és un aliment que dona gust dels plats, però pot tenir efectes nocius per a la nostra salut. I no només això. En tractar-se d'un potenciador del sabor, indueix de manera clara la gana, per això els productes processats solen presentar un alt contingut, perquè així ens fan menjar més.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat