El passat mes de novembre el diari El País publicava un article titulat "Una setmana a la bombolla de TV3" on criticava durament la televisió pública catalana, assegurant, per exemple, que als seus informatius no es parla de la fugida d'empreses, que els partits espanyols "ni existeixen" o que apareixen "al minut 20 o més" de l'informatiu, i que per al canal Espanya es redueix al cas Gürtel. 

La cadena catalana va demanar al diari espanyol que rectifiqués i en no fer cas va presentar al jutjat una demanda contra El País

Ara, l'Audiència de Barcelona ha decidit emparar El País i assumir que el text, presentat com un reportatge informatiu de cara als lectors, és en realitat un article d'opinió i, com a tal, no es pot rebatre, explicava la mateixa cadena televisiva aquest dimarts a la nit.

Per tant, TV3 té previst recórrer la sentència de l'Audiència. TV3 recorda que "Al contrari del que argumenten els magistrats, cap facultat de Periodisme inclou els reportatges com un gènere periodístic d'opinió".

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat