El candidat del PSOE a les eleccions generals del 20D, Pedro Sánchez, ha volgut recrear a la revista de moda i bellesa Bazaar la icònica imatge amb què l'actor Steve McQueen es va convertir el 1965 en el primer home que protagonitzava una revista femenina. Quan es compleix el 50 aniversari d'una fotografia històrica, impregnada d'atractiu i erotisme, obra del llegendari Richard Avedon, la revista Harper's Bazaar España analitza en el seu número de desembre les "fórmules més audaces de la nova generació política espanyola" i il·lustra el reportatge amb la imatge del candidat socialista emulant McQueen, informa Efe. La publicació presenta Sánchez com un "líder que encaixa amb el retrat robot dels emergents, encara que vagi a cavall d'un partit amb 135 anys d'història, per al bo i per al dolent", en el marc d'una nova generació de "líders de perfils frescos, idees pròpies, personalitat i atractiu" que ha entès que les fórmules de comunicació "a l'americana" poden servir també aquí per vendre els seus programes de govern.

La il·lusió taronja

No obstant això, les xarxes socials continuen sent el centre de la batalla política més enllà de les vies tradicionals per captar electors. El candidat de Ciutadans a la Moncloa, Albert Rivera, ha protagonitzat aquest cap de setmana diversos actes de llançament de la seva campanya per a les generals. Aquest diumenge, C's ha aconseguit col·locar a Twitter com a trending topic el hashtag #IlusiónNaranja. Curiosament, Rivera ha acabat fent bandera amb aquesta iniciativa de l'apel·latiu "els naranjitos". Alguns dirigents del PP van començar a referir-se en to despectiu a C's d'aquesta manera quan la formació va començar a emergir en les enquestes com un seriós competidor electoral per als partits que Rivera identifica amb el règim del "bipartidisme decadent". Els populars al·ludien al color que identifica corporativament C's i a la mítica mascota del mundial de futbol de 1982, el "Naranjito".