Plantar cara al bloc del 155 i guanyar les eleccions. Això és el que ha demanat aquesta tarda la secretària general d'ERC i número dos de les llistes per Barcelona, Marta Rovira, en un acte de campanya a Tàrrega. Rovira ha assegurat que "ens volen abatuts", però ha defensat que "estem dempeus, ferms i determinats per arribar fins al final".
Rovira ha volgut tenir també un record per al vicepresident i número u d'ERC, Oriol Junqueras, encara a la presó d'Estremera. En aquest sentit, la número dos dels republicans ha assegurat que el recordaran "cada nit" i que "si no els hi agrada, que s'aguantin".
Així, també ha denunciat que la campanya pel 21-D no es fa "en igualtat de condicions" perquè "ens intimiden i ens amenacen" i ha assegurat que tenen el candidat d'Esquerra a la presó "perquè els fa un respecte enorme" i "saben que és el millor candidat". "Farem que Junqueras guanyi aquestes eleccions. Direm no a la repressió i sí a la democràcia", ha reclamat.
@martarovira: "Ens volen abatuts, cansats i afeblits però estem dempeus, drets i determinats a arribar fins al final. Volem guanyar aquestes eleccions !" #femrepública pic.twitter.com/cMlWyw8B2A
— Esquerra Republicana (@Esquerra_ERC) 5 de diciembre de 2017
"Ho arrasaran tot"
No només Rovira ha recordat Junqueras, i la consellera Meritxell Serret, actualment a Bèlgica. També ho han fet les entre 250 i 300 persones que s'han aplegat al Pavelló del Club Natació de Tàrrega amb jerseis, bufandes i llaços de color grocs. Una vestimenta que ha pres tot el protagonisme aquests dies i que ha substituït les estelades dels actes de campanya, encara presents però més de forma minoritària. També els crits d'"independència" han estat substituïts pels del "llibertat" i guanyarem".
I és que, com ha assenyalat Rovira en el seu discurs, aquestes eleccions van de "guanyar" el bloc del 155 perquè si no, ha alertat, "ho arrasaran absolutament tot". La número dos d'ERC ha denunciat les propostes de Cs i PP amb la immersió lingüística i amb la televisió pública i ha assegurat que si guanyen "legitimaran la intervenció" i la "violència policial de l'1-O" com "a país".
En aquest sentit, Rovira ha fet una crida a ratificar el mandat de l'1-O i a "seguir construint república". La republicana ha platejat els comicis del 21-D com un plebiscit: "han decidit comptar-nos, no en pot faltar ni un". Per això, ha demanat que tots els vots independentistes del 27-S, de l'1-O i del 3-O hi siguin.
"Es pensaven que amb la repressió haurien eliminat dos milions de persones", ha assegurat Rovira, que ha fet una crida a guanyar per seguir avançant com a país.
"A la UE se’ls va colar un Estat no democràtic"
A l'acte també hi han assistit el líder de Demòcrates Antoni Castellà, i els números dos i set de la llista d'ERC per Lleida, Bernat Solé i Marta Vilamata.
Castellà ha fet un discurs molt crític amb l'Estat espanyol, assegurant que "el franquisme no va marxar mai i ara el veiem amb tota la seva cruesa". A més, ha llançat un missatge a la Unió Europea i els ha retret que se'ls hagués "colat un Estat no democràtic". En aquest sentit, el democristià ha assegurat que "a curt termini la violència sempre guanya, però a llarg i mig la democràcia sempre s’imposa". "Ells saben de porres, nosaltres sabem de vots", ha defensat.
A més, ha defensat la "pluralitat" i "centralitat" de la llista d'Esquerra Republicana" i ha demanat votar-la per fer front "al bloc unionista i guanyar a Arrimadas i al PP". Així doncs, Castellà ha demanat "votar massivament a Junqueras" i ha assegurat que "si el jutge vol que Junqueras abandoni les seves idees, nosaltres no abandonarem Junqueras".
Bernat Solé, que fins ara també era diputat al Parlament i alcalde d'Agramunt, ha defensat que "no volem una república per penjar una bandera al balcó, sinó per millorar la vida dels nostres veïns". Per això ha demanat també acabar amb el 155 "que atura les polítiques als ajuntaments" i a recuperar les institucions perquè "per implementar la república cal governar-la".
Finalment, Marta Vilalta ha manifestat que el 21-D tenim l'oportunitat de "seguir construint república o triar Rajoy i la repressió" i ha assegurat que "l'esperança són les urnes".
Sense els consellers
El míting d'Esquerra a les terres de Lleida no ha comptat amb la presència de cap dels consellers alliberats aquest dilluns, després que el jutge del tribunal Suprem, Pablo Llarena, decidís modificar les mesures cautelars i deixar-los en llibertat sota fiança.
Ara bé, els consellers faran campanya pel 21-D. De fet, ja a l'acte d'inici de campanya que va tenir lloc aquest dilluns Vic i al d'aquest matí a la presó Model de Barcelona hi ha assistit el conseller Carles Mundó. Dolors Bassa també s'ha deixat veure en un acte de partit a Torroella de Montgrí, poble on viu, i Raül Romeva reapareixerà aquest dimecres a la tarda a Valls.
Qui no ho podrà fer serà el cap de llista, Oriol Junqueras, després que el jutge hagi decidit mantenir-lo a la presó juntament amb el conseller Joaquim Forn i els líders de les entitats, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart. Esquerra, però, no el pensa oblidar, i per això a l'acte de Tàrrega s'ha tornat a deixar una cadira amb un llaç groc per recordar que és a la presó des de fa més d'un mes acusat de rebel·lió i sedició pel procés sobiranista.