Ciutadans, que des de l'1-O demana a Rajoy l'aplicació de l'article 155, no està pel diàleg amb la Generalitat. En aquest context, Albert Rivera ha rebutjat aquest dijous una eventual mediació de l'Església, amb qui ha obert converses el Govern. "Aquest és un país aconfessional. Per tant, que l'Església es dediqui als seus feligresos i no a la política", ha replicat el líder de Cs a la proposta. "No ho puc dir més clar". 

"Una cosa és intentar convéncer Puigdemont que pari el cop, i una altra és mediar amb qui dona el cop", ha criticat Albert Rivera en una entrevista a Telecinco. "El que no acceptaré és el xantatge de: o vostès em donen el que jo vull o dono el cop, el dilluns tenen un milió i mig de persones al carrer i me'n vaig a buscar suports internacional", ha afegit. S'ha mostrat convençut que la majoria independentista aprovarà la declaració d'independència en el ple de dilluns vinent.

Segons el president de Ciutadans, aquesta opció "no es pot acceptar en un país democràtic". Sobre la llista de noms que s'estudien com a possibles mediadors, ha afirmat que alguns d'ells tenen "part de la culpa" de la situació a la qual s'ha arribat. En aquest sentit, Rivera ha dit que no es poden "prometre Estatuts inconstitucionals" o "no fer res" enfront de l'independentisme quan estàs governant. N'ha responsabilitzat tant Rajoy com Zapatero.