El secretari d'organització del PSC, Salvador Illa, ha carregat aquest dilluns contra el decàleg de feminisme liberal que ha presentat Ciutadans aquest cap de setmana i ha recordat que la formació d'Albert Rivera ha pactat amb Vox per la presidència de la Junta d'Andalusia i que, per tant, "poques lliçons pot donar de feminisme".
"Cs és el partit de Vox i el seu feminisme és el de Vox que tothom coneix", ha sentenciat. D'altra banda, el socialista ha insistit que després que el president de la Generalitat, Quim Torra, no hagi pogut tirar endavant els pressupostos catalans, ha de sotmetre's a una moció de confiança o bé convocar eleccions al Parlament. "Que deixi de tenir Catalunya bloquejada", ha reclamat.
Ciutadans va presentar aquest diumenge un manifest a favor del "feminisme liberal" en un gran acte a Madrid cinc dies abans del 8 de maig, Dia Internacional de les Dones. La líder del partit Arrimadas va defensar que "feminisme no és dir 'portavozas', sinó canviar polítiques", en una al·lusió als partits d'esquerres.
El document presentat conté un decàleg de principis entre els quals destaquen el rebuig a l'exclusió de l'home de la lluita feminista, perquè no s'ha de "deixar ningú a fora", segons Arrimadas. Per la seva banda, Albert Rivera va dir que el feminisme era "més ampli" del que defensen les esquerres.