“Cuando vuelvas a Madrid, chulona mía. Voy a hacerte emperatriz de Lavapiés...” és el que segur que sonarà aquest dijous a les cases de molts madrilenys, ja que aquest dijous se celebra San Isidro, el patró de Madrid, un dia d'aquells castissos que encanta a la premsa conservadora. El Mundo està tan content amb l'arribada d'aquesta festa que li dedica un especial i decora la seva portada amb clavells i amb una enquesta: “Almeida convenç Madrid i engrandeix la seva majoria a costa de Vox”. El diari celebra el patró dels madrilenys amb un sondeig que augura bons resultats a l'alcalde del PP: el 47,8% dels vots, gairebé tres punts més que el 2023, que li podrien atorgar 31 regidors. Tot i això, encara plana la incògnita sobre si José Luis Martínez-Almeida repetirà com a candidat el 2027, una pregunta que, de moment, ell mateix evita respondre. El Partit Popular guanya terreny, en bona part, a costa de Vox. La formació d’extrema dreta, liderada al consistori per Javier Ortega Smith, perdria un dels seus cinc regidors, baixant del 9,1% al 7,5% d’intenció de vot. La festa segueix a la portada d'aquest diari, no només perquè aquest dijous és San Isidro i Almeida té bones projeccions, també per una nova entrega dels whatsapps de Sánchez i el seu entorn. Aquest dimecres s'encetava el meló del rescat d'Air Europa amb uns missatges que donaven a entendre que el president espanyol estaria implicat en el rescat de l'aerolínia, cosa que el mateix president va desmentir des del Congrés, i aquest dijous el diari porta una segona part. Els missatges mostren com la ministra Nadia Calviño va posar pegues al rescat perquè els amos d'Air Europa havien cobrat un dividend milionari durant la pandèmia, però després s'hi mostra favorable.
El País arrenca la jornada amb una imatge esgarrifosa de famílies desesperades amb els cadàvers de diversos nens als braços. “Israel desencadena una matança a Gaza en plena gira de Trump a la regió”, lamenta el diari. La passada nit s'ha convertit en una de les més sagnants a la Franja de Gaza des que Israel va reprendre la seva ofensiva contra l'enclavament palestí, en la qual almenys 70 persones han mort sota les bombes. Almenys 22 menors d'edat i 15 dones han perdut la vida en els atacs, que han deixat un total de 50 morts. L'onada de bombardejos ha estat dirigida contra la localitat de Jabaliya i el campament de refugiats del mateix nom, i s'ha produït després que l'Exèrcit israelià identifiqués el llançament de tres coets des de la Franja cap a Israel. Els atacs arriben quan està previst que viatgi a Qatar una delegació negociadora israeliana per reprendre les negociacions indirectes amb Hamàs per a un acord d'alto el foc i alliberament d'ostatges a Gaza. També a la portada d'aquest diari “quan Biden no va reconèixer Clooney”, ja que l'avançament d'un llibre sobre el deteriorament de Joe Biden assegura que l'avui expresident dels Estats Units va ser incapaç de reconèixer l'actor George Clooney, el qual coneixia bé des de feia anys, en un esdeveniment de campanya celebrat el juny de 2024, només 12 dies abans del debat amb Donald Trump que va precipitar el seu abandó de la candidatura presidencial.
A la portada de l'ABC, “Barajas, aeroport sense llei”, un reportatge que, fa unes setmanes, ben bé hauria pogut titular-se “El Prat, aeroport sense llei”. L'atenció que s'ha de prestar a les persones sense llar instal·lades a l'Aeroport Adolfo Suárez de Madrid, i quina de les administracions públiques ha de responsabilitzar-se per a trobar una solució per a elles, enfronta Ajuntament de Madrid i Comunitat de Madrid, d'un costat, i el govern espanyol, de l'altre. La gestora pública Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (Aena) ha remès el “requeriment legal” a l'Ajuntament de Madrid, “com a administració competent, perquè atengui la necessitat residencial d'aquestes persones complint la responsabilitat legal que correspon al consistori”. El diari ha parlat amb treballadors de l'aeroport que asseguren que les persones sense llar els “amenacen, llancen excrements, hi ha xeringues i ens colpegen”. A l'aeroport de Barcelona també s'hi han viscut situacions similars i, aquest 2025, ja s'ha dut a terme algun dispositiu per ubicar les persones que hi passen la nit. De fet, Drets Socials està enllestint un acord de col·laboració amb els ajuntaments de Barcelona i el Prat de Llobregat i amb Aena per impulsar un pla d'actuació integral i permanent per atendre el creixent sensellarisme a l'aeroport català. El projecte preveu una actuació coordinada entre institucions per garantir atenció social d'urgència, cobertura de necessitats bàsiques i acompanyament per promoure l'autonomia i la inclusió social dels afectats. Potser podria servir d'inspiració a Barajas. Què diuen la resta de portades d'aquest dijous?







