El petit Nicolás hauria intentat generar un conflicte entre dues grans empreses del sector de l'alimentació per cobrar per solucionar-lo. I el que és més greu: ho hauria fet en nom de la vicepresidenta del Govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría. Segons ha pogut saber el diari El Mundo, el reconegut jove va falsificar un dossier a través d'una rudimentària fotocomposició, amb l'anagrama del Govern espanyol i del Ministeri de Presidència, en la qual advertia a Mercadona de l'existència d'una operació secreta de Carrefour, anomenada "Caída", que consistia a difondre que els seus productes eren tòxics o cancerígens.
En el fals informe, el petit Nicolás assegurava que tenia constància d'aquest atac gràcies a unes escoltes telefòniques del Ministeri de l'Interior i un infiltrat dins del consell de Carrefour. Amb tot, es comprometia a desplegar una gran operació policial contra Carrefour per contrarestar els moviments de la multinacional de l'alimentació francesa.
L'informe estava manipulat de forma molt rudimentària i era poc curós pel que fa als detalls. De fet, el petit Nicolás va arribar a escriure malament el cognom de la vicepresidenta del Govern espanyol: va anotar "Sáez de Santamaría" en comptes de Sáenz de Santamaría.
El modus operandi
Francisco Nicolás Gómez Iglesias, popularment conegut com el petit Nicolás, que ja va ser detingut per estafa l'octubre del 2014, es va posar en contacte amb Mercadona per a comunicar-li l'existència d'un pla de Carrefour per desprestigiar l'empresa valenciana. En el dossier, que estava molt mal escrit, s'alertava d'una intenció clara de crear una "inseguretat en el consumidor" pels baixos preus de la companyia, tot amb la finalitat de "desestabilitzar la marca Espanya".
Per intentar donar realisme a l'escrit, el petit Nicolás va arribar a assegurar que el Ministeri de l'Interior havia realitzat diverses escoltes telefòniques i que hi havia un infiltrat, "l'agent 4F", dins del consell d'administració de Carrefour, que confirmaven la veracitat del pla.