L'Executiu de Pedro Sánchez, tot i suspendre de forma inesperada i unilateral l'acord per l'ampliació de l'aeroport del Prat, segueix culpant al Govern del fracàs de projecte d'ampliació. Des de l'anunci de la suspensió de la inversió de 1.700 milions d'euros hi ha hagut un estira-i-arronsa constant entre els dos Executius que ha inclòs retrets creuats, possibles prorrogues i xantatges a les portes de la taula de diàleg. 

Una de les ministres més activa en la campanya del govern espanyol per culpar a la Generalitat de la crisi de l'aeroport del Prat és Raquel Sánchez, ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana. L'encarregada de transmetre la notícia del trencament de l'acord per l'aeroport, va ser de les primeres d'acusar el Govern  de ser responsable d'aquest fracàs i hi ha tornat a fer.

Des de Ràdio4, la ministra ha descartat l'opció d'allargar la negociació amb la Generalitat per assolir un acord que satisfaci les dues parts. "No crec que la solució sigui tant prorrogar-se, sinó que la Generalitat doni el vistiplau i es ratifiqui en l'acord a què va arribar el dia 2 d'agost", s'ha limitat a dir Sánchez. La ministra no vol negociar, només vol que el Govern que accepti les condicions de La Moncloa i renunciï a la Ricarda. 

Una mica més oberta a la negociació s'ha mostrat la vicepresidenta primera i ministra d'Afers Econòmics, Nadia Calviño, qui en una entrevista a Telecinco ha declarat: "La pilota està a la teulada de la Generalitat, sempre estem oberts a parlar". La responsabilitat segueix recaient sobre la Generalitat, però no es tanca en banda com la seva companya de gabinet.

Miquel Iceta, ministre de Cultura i Esport, s'ha sumat al pressing a la Generalitat. En una entrevista a Onda Cero, Iceta ha assegurat: "L'ampliació del Prat requerirà una afectació mediambiental i això no canviarà i repercutirà en la llacuna de la Ricarda",

L'ombra de Yolanda Diaz

L'estratègia de La Moncloa de culpar el Govern de la inversió que ells mateixos han retirat fa aigües quan s'observen les desavinences que creava el projecte entre els propis membres del govern espanyol. El cas que ha aixecat més polseguera han estat el de la vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz. 

La ministra de Podem ha estat molt oberta en la seva oposició al projecte, arribant a visitar la Ricarda i celebrant amb Ada Colau la suspensió del projecte. Els socialistes el govern de Sánchez treuen ferro al tema i han assegurat que les accions de Díaz són per interès partidista. 

"No veig que hi hagi discrepància. El que va manifestar la vicepresidenta Yolanda Díaz era la preocupació pel tractament que s'havia de fer en aquest entorn, una preocupació i una sensibilitat que compartim", ha afirmat Raquel Sánchez.

 

Imatge principal: La ministra de Transport, Raquel Sánchez, a la roda de premsa en la qual va anunciar que la inversió en l'aeroport del Prat quedava suspesa /  Efe