Nova reunió tensa de la Mesa del Parlament per l'aplicació del vot ponderat a les comissions. La Mesa ha tornat a tractar la qüestió en la reunió d'aquest dimarts i ha proclamat els resultats de les comissions que havien quedat pendents per l'entorpiment de Cs. En total, tres. 

La setmana passada, com ja havia passat en altres ocasions, Cs va desobeir l'acord de la Mesa i va rebutjar els vots dels presos i exiliats a la comissió de la Sindicatura de Comptes. Segons aquesta formació, no es pot aplicar el vot ponderat en aquestes votacions, ja que té en compte els escons ocupats pels presos i exiliats, que Cs considera "suspesos".

El grup liderat per Inés Arrimadas, doncs, considera que després de la suspensió no s'ha d'aplicar el vot ponderat a les comissions d'acord amb el resultat de les eleccions del 21-D, sinó que ho ha de fer tenint en compte la pèrdua de majoria independentista al ple. 

Segons fonts de la Mesa, la reunió s'ha allargat més de dues hores a causa d'aquest fet, que ha provocat una nova discussió entre els independentistes, per una banda, i Cs i el PSC per una altra. Tot i això, la majoria  de la Mesa ha ratificat l'acord que ja va prendre ja a l'octubre i ha recordat als diputats que s'ha aplicar el vot ponderat.