L'estratègia de tensió que han assajat Cs i el PP amb els llaços grocs ha acabat provocant una batalla campal entre els partits de Pablo Casado i Albert Rivera, amb acusacions i desqualificacions creuades davant els mitjans de comunicació. El fracàs de la concentració de Cs al passeig Lluís Companys dimarts, que va quedar tacada per l'agressió al càmera de Telemadrid, ha estat l'origen de la divisió entre els dos partits de la dreta espanyola.

La dirigent de Cs Inés Arrimadas ha insinuat que el PP està comprant "el marc mental" dels independentistes, al no secundar la retirada de llaços grocs al carrer, com van fer la diputada al Parlament i Albert Rivera a Alella (Maresme). "Des de Cs seguim lluitant a les institucions, i com que es tanca amb forrellat el Parlament, seguirem donant veu a les persones que estan sent criminalitzades [per retirar llaços] i no comprarem el marc mental dels separatistes", ha indicat Arrimadas a Onda Cero.

El vicesecretari d'organització del PP, Javier Maroto, ha deixat clar que l'estratègia de Cs porta a la confrontació, i ha apuntat a una falta de talla política de Rivera. "La foto està molt bé, la valentia està molt bé, però si el missatge és "feu tots com faig jo", es pot buscar una confrontació. I el polític de veritat, el que vol ser president de veritat, el que ha de fer és arbitrar les mesures, les lleis, els reglaments, les instruccions a la Policia per protegir els que ho fan, els que volen treure llaços, i per evitar que aquestes situacions polítiques es puguin dur a terme", ha indicat Maroto.

El líder del PP de Catalunya, Xavier García Albiol, ja va criticar ahir Cs perquè a la concentració es va insultar l'exministra Dolors Montserrat, i l'organització no va impedir l'agressió al càmera de Telemadrid.