JxCat insta Batet a fer respectar la presumpció d'innocència dels presos

Mentre no siguin declarats culpables, s'ha de respectar la presumpció d'innocència. Aquesta és la premissa que ha portat el grup de JxCat al Congrés a entrar un escrit dirigit a la presidenta Meritxell Batet. Li demanen que “adopti les mesures necessàries perquè s’adverteixi formalment a tots els membres de la cambra de l’obligació de guardar allò establert” en una directiva europea al respecte.

L’escrit fa referència a la directiva 2016/343 del Parlament Europeu i el Consell Europeu. Diu el següent: “Els Estats membres adoptaran les mesures necessàries per a garantir que, mentre no s’hagi provat la culpabilitat d’un sospitós o acusat d’acord a la llei, les declaracions públiques efectuades per les autoritats públiques no es refereixin a aquesta persona com a culpable”.

 

En l’escrit de JxCat s’hi adjunten declaracions públiques d’aquest mateix dimecres, com Pablo Casado parlant dels “qui estan a la presó per donar un cop d’Estat” o Albert Rivera denunciant que “ocupin un escó i cobrin un sou públic els qui estan processats per donar un cop a la nostra democràcia”.