L'exministre socialista Josep Borrell ha ratificat les seves declaracions de divendres passat sobre el que caldria fer després de les eleccions del 21 de desembre: "Caldrà construir ponts, però primer s'ha de desinfectar, per començar, els mitjans de comunicació".

En declaracions a El Nacional, l'exministre ha assegurat que "no sé com s'ha entès el que vaig dir, però jo crec que estava molt clar".

Aquestes paraules de Josep Borrell han provocat un gran nombre de crítiques, l'última arriba de la mà del president Carles Puigdemont que ha exposat que "primer van 'cepillar' l'Estatut d'autonomia i ara volen 'desinfectar' la societat catalana".

En la mateixa línia, Borrell ha participat en un míting del PSC aquest diumenge al matí i ha fet befa del vicepresident Oriol Junqueras que és a la presó d'Estremera, a Madrid, s'hi ha referit com "mossèn Junqueras".