Ada Colau té dos fronts oberts amb la justícia per les seves actuacions des del consistori. D'una banda les superilles i de l'altra la mobilitat per presumptes irregularitats. Quedem-nos amb aquesta última. La cúpula de l'Àrea de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona acumula diverses denúncies per la gestió en l'adjudicació del servei de motos elèctriques i té a sis alts càrrecs pendents de ser cridats a declarar davant del jutge per suposades irregularitats. La Fiscalia de Barcelona, ​​que va obrir diligències el passat mes de febrer per investigar l'actuació de la regidora Rosa Alarcón i de la seva mà dreta, Manuel Valdés López, gerent adjunt de Mobilitat i Infraestructures, ha començat a prendre declaració per determinar les presumptes irregularitats comeses en tot el procés.

El Ministeri Públic té previst cridar a declarar Manuel Valdés López en qualitat de "investigat". També contempla prendre declaració a la pròpia Alarcón; Jesús Jiménez, cap de gabinet; Lorena Sarró, Gerència d'urbanisme i la persona que executa els actes del gerent de mobilitat i té la interlocució amb els operadors; Eva Redó, exdelegada de Mobilitat i Infraestructures i que ja té la seva substituta en el càrrec, Dolors Ibáñez. Tots podrien declarar com a testimonis. L'empresa Global Mobility Sharing va denunciar a Rosa Alarcón i el gerent Manuel Valdés López pels delictes de prevaricació, falsedat documental, malversació de cabals públics i tràfic d'influències al considerar que s'han comès "irregularitats referents a les actuacions i omissions enganyoses i fraudulentes portades a terme per l'Ajuntament de Barcelona des de l'any 2016 fins avui, a l'haver-se omès de forma dolosa actuacions per beneficiar a empreses del sector de la mobilitat personal, així com actuacions dutes a terme per intentar blanquejar actuacions il·lícites i provocant actes il·lícits a favor".

En la denúncia, es considera que la cúpula de Mobilitat s'ha beneficiat presumptament a determinades empreses, com Ecooltra i Acciona, i que ha actuat "per protegir un oligopoli il·legal de determinades empreses que van començar a operar a Barcelona amb motos d'ús compartit amb anterioritat a l'adjudicació de llicències".

En paral·lel a aquest procés, el gerent adjunt de Mobilitat i Infraestructures també està immers en una altra investigació que porta a terme l'Oficina Antifrau per l'adjudicació d'un contracte per la via d'emergència d'1,2 milions d'euros, gràcies al qual es van ampliar a quatre superilles o zones restringides al trànsit particular a l'Eixample. Precisament, sobre aquest barri n'ha parlat la mateixa alcaldessa recentment. En una entrevista a Rac1, Colau assegura sense especificar la font de la informació, que les escoles del barri de l'Eixample pateixen d'aquest mal amb unes conseqüències directes pels seus alumnes: "Tenim estudis que els nens i nenes tenen retard cognitiu per anar a les escoles de l'Eixample. Hem de treure contaminació ja". I reitera que s'han registrat "problemes de desenvolupament" en molts d'ells perquè "l'Eixample és una autopista".