La consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa, ha presentat aquest matí una nova campanya del govern de la Generalitat per promoure l’acolliment familiar. Acompanyada del secretari d’Afers Socials i Famílies, Francesc Iglesies, i de la directora de l’Institut Català de l’Acolliment de l’Adopció, Bassa ha volgut reafirmar el compromís del departament que encapçala a "garantir tots els drets dels infants i això passa per garantir el seu dret a viure en família".

Bassa ha afirmat que "avui presentem aquesta campanya de promoció de l’acolliment perquè volem divulgar i sensibilitzar la ciutadania entorn l’acolliment familiar, augmentar el grau de coneixement sobre aquesta mesura de protecció i aconseguir famílies acollidores per als 100 infants de 0 a 6 anys que actualment viuen en acolliments residencials".

En aquest sentit, la consellera ha explicat que “la campanya s’ha volgut fer des d’un punt de vista positiu, apel·lant al món imaginari i màgic dels infants per transmetre les necessitats d’aquests nens i nenes, necessitats que no deixen de ser les mateixes que tenen tots els infants”. 

Altres eixos

Aquesta acció de difusió forma part d’un pla estratègic dissenyat entre l’Institut Català de l’Acolliment i de l’Adopció i la Direcció General d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència. El pla contempla altres eixos que ja s’han iniciat com l’elaboració d’un procés participatiu per la millora de l’acolliment familiar.

Aquest procés va començar el 10 de juny amb una jornada per compartir experiències i s’ha anat desenvolupant amb sessions de treball que es plasmen amb una sèrie de recomanacions que fa l’Administració per cuidar més a les famílies acollidores, facilitar la seva feina i promoure l’acolliment a través del contacte directe amb la ciutadania.

Per incrementar el nombre de famílies acollidores, també s’està treballant amb altres departaments per aconseguir promoure mesures d’acció positiva, així com augmentar el complement a les prestacions econòmiques que reben les famílies acollidores.