La campanya de contrapropaganda orquestrada des del Ministeri d’Exteriors espanyol per contrarestar la internacionalització del discurs independentista a través de la Secretaria d’Estat Espanya Global busca, explícitament, “construir un relat” per donar a conèixer una visió en positiu d’Espanya.

Així ho ha especificat, per escrit, el govern espanyol, en resposta a la pregunta entrada al Senat per Jon Iñarritu (EH Bildu), en la qual demanava explicacions sobre l’objectiu de la campanya ‘Eres España Global’, un espot televisiu emès per la televisió pública espanyola (TVE) com a primer anunci de l’any 2019.

En concret, el govern espanyol assegura que la intenció de la campanya és “construir un relat sobre la realitat d’Espanya obert a la societat i a la ciutadania com avantguarda de la nostra reputació, on els ciutadans són els motors centrals de la creació d’una imatge creïble i sostenible i més compromesa amb la societat internacional”.

La resposta inclou també que es volen a donar a conèixer “valors intangibles”, a més de la “diversitat i riquesa cultural, la nostra gastronomia i el nostre clima i la nostra gent”, entre d’altres consideracions.

També s’especifica que l’anunci va tenir un cost de 12.780 euros i que se seguirà emetent per televisió durant tot aquest any.

La resposta arriba després que la secretària d'Estat d'Espanya Global, Irene Lozano, hagi comparat el referèndum de l'1 d'octubre del 2017 amb una violació