Radio Televisión Española (RTVE) ha enviat una petició al Partit Popular perquè cessi la seva referència a Verano Azul —sèrie de ficció de la cadena pública dirigida per Antonio Mercero— en la campanya de les eleccions generals del 23 de juliol i insta el partit a desistir de la seva sol·licitud de registre de la marca, segons ha informat l’agència Europa Press.

En aquest sentit, en cas de no fer-ho, la corporació adverteix que “es reserva el dret d’exercir les accions establertes en la legislació vigent”, segons ha informat en un comunicat. RTVE ha explicat que aquesta mesura s’ha pres un cop ha tingut coneixement que el PP va presentar dijous a l’Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM) una sol·licitud de registre de la marca ‘Verano Azul PP’.

Així, l’ens públic ha informat el partit polític que RTVE és titular de la marca denominativa ‘Verano Azul’, entre altres, per a la classe 38 (programes de televisió), “de manera que aquesta sol·licitud estaria vulnerant allò que estipula l’article sis de la Llei de Marques”.

El PP podria vulnerar la Llei de Marques

“RTVE considera que la sol·licitud presentada pel PP podria vulnerar el que estipula la legislació de marques. La Corporació recorda al PP la seva condició de titular de la marca i el seu dret exclusius d’ús per a la classe 38, relacionada amb programes de televisió”, ha manifestat el comunicat.

El PP ha presentat aquest dimarts la seva campanya per a les eleccions generals en una platja falsa, muntada damunt la sorra d'una pista de voleibol, amb ombrel·les del seu color blau corporatiu i una imatge del mar com a fons. I les xarxes han esclatat. Han sorgit en cascada les respostes i retrets dels rivals més directes, però també els mems.

Des de l'acarnissament amb la falsedat del paisatge mariner o les ironies amb la sèrie dels 80 Verano azul que inspira el lema, fins a l'evocació de la imatge de 1995 en què apareixia en un iot el líder popular, Alberto Núñez Feijóo junt amb el narcotraficant Marcial Dorado... Les xarxes han deixat clar que la campanya del PP no ha passat gens desapercebuda. El portaveu de la campanya del PP, Borja Sémper, ha estat l'encarregat de presentar aquest dijous la proposta dels populars per demanar el vot. Ho ha fet descalç damunt la sorra des d'unes instal·lacions esportives a Puerta del Hierro. "Demanarem a Espanya que xiulant i amb alegria converteixi aquest estiu en un verano azul", ha reclamat.

Les respostes han plogut per totes bandes, des del govern espanyol la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, ha piulat una imatge de la campanya a la platja falsa junt amb la foto de Feijóo amb el narcotraficant i sota les paraules "la postveritat i la veritat". El president del Senat, Ander Gil, ha interpretat el fet que els populars s'inspirin en una sèrie de començament dels 80, com un avís a navegants, mentre que l'exministre José Luis Abalos ha considerat que tan falsa és la platja en què s'ha fet l'acte, com les propostes que s'hi han presentat. L'expresidenta de les Balears Francina Armengol ha recollit una imatge que les xarxes han rescatat en què apareixen ombrel·les blaves que el vent fa volar pels aires.