El Rei va fer 50 anys el passat dilluns i pràcticament tots els mitjans de comunicació se'n van fer ressò. Per si la cobertura mediàtica no fos suficient, també es van poder veure anuncis a pàgina sencera a la premsa en què es felicitava al monarca. Moltes d'elles eren empreses públiques i per tant eren anuncis sufragats amb fons de l'Estat.

Quant es va gastar el govern espanyol en felicitar l'aniversari al Rei a través de Loterías y Apuestas del Estado o ADIF? Aquesta és la pregunta que ha presentat ara el diputat d'Unidos Podemos, Juan Manuel del Olmo. Ho explica ell mateix al diari Público, des d'on assegura que la despesa dedicada a publicitat ara mateix "no és transparent".

De fet, des de la formació de Pablo Iglesias consideren que és especialment greu que no se sàpiguen quines són les partides dedicades a aquest tipus de publicitat quan "hi ha milers d'espanyoles apretant-se el cinturó" pels efectes de la crisi econòmica. "És una vergonya que es gastin milers d'euros de diner públic per felicitar el Rei", afegeix Del Olmo, que intueix que la despesa es pot comptar per milers.