El blog d'ultradreta anomenat 'Verdadera izquierda', que també tenia comptes a Facebook i Twitter, no només es dedicava a difondre ideologia extremista, sinó que a més ho feia amb ànim de lucre, ja que la seva intenció era comissionar a partir de vendes a Amazon. Aquesta és la conclusió a la qual ha arribat l'ONG especialitzada en desinformació EU DisinfoLab segons avança aquest dimarts eldiario.es, que assegura que la crispació ideològica del blog no era més que un truc per treure diners.

Sempre segons el mitjà citat, Veritable Esquerra es va activar el 2011 i amb el temps es va anar radicalitzant mentre augmentava en nombre de seguidors, arribant a sumar-ne més de 40.000 a twitter sota la descripció "Perfil creat per desemmascarar les mentides de l'esquerra i del socialisme d'aquest gran país anomenat Espanya".

Segons EU DisinfoLab, la mecànica de 'Verdadera izquierda' constava de dues parts, d'una banda utilitzar la "desinformació com a clickbait atraient a usuaris amb contingut polaritzador fals o no verificat", i la segona, aconseguir "que punxessin en enllaços d'Amazon", pels quals comissionaven un petit percentatge en cas de compra a partir d'aquests enllaços associats al seu blog.

De fet, el mateix blog incitava a la compra assegurant als usuaris que "una bona manera d'ajudar-nos és realitzant compres a través del nostre enllaç d'afiliats d'Amazon", i a més assenyalaven que "tots els beneficis aniran destinats a causes patriotes".

Productes patriòtics

Els productes publicitats eren bàsicament d'índole patriòtica espanyolista, amb tota mena de marxandatge amb bandera espanyola inserida, com rellotges, carteres, braçalets, mitjons i adhesius, encara que també es podia trobar un pessebre de joguina de la marca Playmobil o un Satisfyer.

Segons la informació de l'ONG, aviat es va detectar una repetició de comentaris, la qual cosa va portar a identificar una xarxa de pàgines de Facebook i comptes de Twitter que tenien com a missió redireccionar als usuaris cap als enllaços d'Amazon, amb l'objectiu d'incrementar l'ingrés de diners. La pàgina de Facebook de Verdadera Izquierda segueix activa, amb alguna cosa més de 4.000 seguidors, encara que la de Twitter va ser desactivada a l'abril.