Això està a punt de desaparèixer a Espanya, segons Niño Becerra

L'economista Santiago Niño Becerra ha manifestat al programa Tot es mou de TV3, que una de les conseqüències que tindrà l'accelerador de la crisi que representa la Covid és que a Espanya "es deixarà de pensar en termes d'Estat". Al seu entendre en el futur es començarà a parlar de zones, d'àrees amb possibilitats, i d'altres que no en tenen. "Ja està començant a passar", ha indicat.

Ho ha comparat amb la teoria dels 80 de l'Europa de geometria variable, de diferents velocitats. A Europa no es va poder aplicar, però a Espanya es farà, ha indicat. 

"A Espanya hi ha empreses molt potents, i punteres a escala mundial, que estan en unes zones i no en altres", ha recordat, i això s'aplicarà a partir d'ara amb realisme, cosa que al seu entendre incrementarà les desigualtats internes.

Becerra s'ha referit també a la informació d'El Nacional sobre l'alerta de l'Agència Comercial alemanya, en el sentit que Espanya serà l'Estat amb una recessió econòmica més gran a causa de la Covid. "És totalment cert. La suma de turisme, més restauració, més hostaleria, més oci, més transport és el 30% del PIB d'Espanya. Espanya necessita que vinguin turistes, i si això no passa... Té aquest model des del 1960, i no s'hi ha fet res per variar-ho", ha indicat.

L'economista ha insistit que per canviar el model productiu caldria voluntat i inversió, tant del govern com dels privats.