El futur dels partits polítics passa per les xarxes socials. A través d'elles envien el seu missatge i arriben a possibles votants que, d'altra manera, potser no haurien captat mai. Primer es van haver d'adaptar a Facebook, després a Twitter,  Instagram... Quan semblava que la nova reina de la comunicació a internet era TikTok, ara una altra plataforma ha arribat per fer ombra a la resta: Twitch. 

 

tuit democrates twitch

Això deuen haver pensat des de Demòcrates, ja que el partit s'ha creat un perfil en aquesta plataforma d'streaming que s'ha posat de moda en els últims mesos. L'objectiu rere aquest nou moviment és clar: demostrar que la via unilateral, que ells defensen, és l'única possible per poder arribar aconseguir la independència. La "via guanyadora", segons la defineixen

I "si la via unilateral té canal de Twitch, aquest és el de Demòcrates", asseguren des del partit en una piulada en què han anunciat la creació d'aquest nou perfil. Aquest compta amb un missatge ben clar com a lema: "Lleials a l'1-O", el mateix que la formació.

Llibertat, igualtat, talent i fraternitat

Encara no hi ha cap vídeo penjat a la plataforma, així com tampoc s'ha fet cap retransmissió en directe, però Demòcrates ha volgut deixar un missatge de benvinguda als seus seguidors: "Per la via unilateral i d’insubmissió col·lectiva serem un Estat català independent. Llibertat, igualtat, talent i fraternitat", s'hi pot llegir. 

Antoni Castellà, president del partit i diputat al Parlament, en línia amb la via unilateral que defensaran ara també a través de Twitch, ja va lamentar el mes passat que el pacte que persegueix ERC, que ha d'aglutinar un 80% de la societat catalana, sigui per l'autodeterminació i no per la independència. En aquest sentit, va considerar que és un "error" plantejar que el dret a l'autodeterminació és un objectiu polític, ja que aquest hauria de ser la independència.

En aquest sentit, considerava que "el pacte que s'hauria de convocar és per l'amnistia i la independència. Si no s'obre la porta a posar en dubte si tenim o no el dret a l'autodeterminació. Els drets es tenen i no es marquen com a objectiu polític". 

El poder de Twitch 

Ahir es va anunciar que Gerard Piqué, en un nou cop d'efecte del futbolista, havia comprat els drets de la lliga francesa de futbol, que ara té com a principal reclam veure jugar Messi amb una samarreta que no sigui la blaugrana. Piqué, sempre atent als últims moviments a les xarxes ja s'ha obert un canal de Twitch. De fet, serà a través d'aquesta plataforma que es podrà veure de manera gratuïta el debut de l'astre argentí a través del canal de l'Ibai, amic de tots dos futbolistes. Tot plegat demostra la importància que té aquest portal de vídeos en directe per a la comunicació actual. 

A la imatge principal, Antoni Castellà, president de Demòcrates / Sergi Alcàzar