Una campanya electoral sempre comporta despeses per als partits que s'hi presenten. I la imaginació per aconseguir formes de finançament a cada formació els porta cada dia a idear noves fórmules.

És el cas de la CUP, que ha posat a la venda torrons per a aquest Nadal amb la intenció de destinar part de la recaptació a sufragar part de les seves factures de cara al 14-F.

Els anticapitalistes han posat a la venda 250 unitats de torró, a 10,95 euros cadascuna, a través del web fotlaturra.cup.cat amb la intenció d'arribar a recaptar 2.737 euros. Fonts del partit asseguren que poc després d'iniciar-ne la venda, l'estoc ja s'està esgotant.

El torró que ven la CUP per finançar part de la campanya està fet amb xocolata, praliné d'ametlla, praliné d'avellana, neula, llavor de cacau i "molt de compromís", tal i com relaten al web.

Són torrons fets a Olot, a la Pastisseria Cacau, i, segons la CUP, són "un ajut per finançar part de les despeses pròpies de la campanya electoral". "La CUP no ha demanat ni demanarà cap crèdit bancari per a fer front a la campanya i la major part de les despeses provindran dels fons propis de l'organització.

Apostem per l'autogestió i per això fem aquesta crida", expliquen els anticapitalistes. La venda del torró s'emmarca dins la seva campanya 'Fot la turra. Aquest Nadal parlem de política'.

Els candidats de la CUP

Dolors Sabater, Carles Riera i Eulàlia Reguant encapçalaran la llista de la CUP a Barcelona en les pròximes eleccions catalanes, que tindran lloc el pròxim 14 de febrer. Aquesta és la proposta de la formació que ara ha de validar la militància mitjançant una votació telemàtica que es va iniciar aquest dimarts i finalitza avui. 

Ara bé, aquesta proposta no només depèn dels cupaires, sinó que també l'han de ratificar les bases de Guanyem Barcelona, partit de Sabater, que té pendent votar en una assemblea si accepta l'acord d'integració de les dues formacions.