L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha valorat positivament l’anunci del president de la Generalitat, Salvador Illa, respecte a l’ampliació de l’aeroport del Prat amb l’horitzó de l’any 2033 i que suposarà allargar 500 metres la pista mar amb un pressupost de 3.200 milions d'euros. En una compareixença aquest mateix dimarts a la tarda, Collboni ha apuntat que l’ampliació suposarà una “connexió directa amb els centres de decisió”, especialment a Àsia i els Estats Units, i per això ha insistit que “l’economia de Barcelona i la de Catalunya no vol escales ni a Madrid ni a Frankfurt”. “Celebro i valoro positivament l’anunci del president de la Generalitat”, ha afirmat Collboni.
De fet, l’alcalde ha recordat que l’anunci del president Illa va en la mateixa línia que el dictamen del consell assessor d’infraestructures de l’Ajuntament de Barcelona, que ja apuntava a la necessitat estratègica d’ampliar l’aeroport per millorar la connectivitat de la ciutat amb el món, i en aquest sentit, ha insistit que l’ampliació és un “projecte llargament reivindicat, molt debatut i sobretot molt necessari per al futur de l’economia de Barcelona”, tot recordant que “per mantenir la posició competitiva”, una clau és la de tenir la ciutat “més i millor connectada a través de l’aeroport amb les àrees del món que generen més oportunitat per a la nostra economia”, en referència específica als centres de desenvolupament estratègic “d’Àsia i els Estats Units”.
“És important connectar l’economia de Barcelona amb la resta del món, sobretot en el llarg recorregut”, i per això Collboni ha defensat que ampliar l’aeroport és “coherent amb allò que la ciutat vol fer”, com ara l’ampliació de la Fira, els parcs científics com la Ciutadella del Coneixement, projectes com el hub audiovisual a les Tres Xemeneies de Sant Adrià, l’ampliació de l’Hospital Clínic i la instal·lació d’indústries del sector de l’automòbil i farmacèutic: “Empreses que donen oportunitats a la gent de Barcelona, però que el seu àmbit natural és el món”, ha reblat l’alcalde de Barcelona.
Finalment, Collboni ha apuntat que cal “garantir” la participació en aquest projecte dels municipis metropolitans. “És raonable que les ciutats que estem directament involucrades hi participem i se’ns escolti”, ha insistit, davant un anunci que preveu començar l'execució del projecte el 2030 i tancar-la el 2033 amb una inversió prevista de 3.200 milions d'euros per part d’AENA, que inclourà la remodelació de la Terminal-1, la remodelació i millora de la T-2, i millores associades a la pista del mar, a més del nou edifici de la terminal satèl·lit. A banda d'aquests 3.200 milions per millorar les infraestructures, hi haurà la inversió necessària per al fons ambiental.