La decisió d’ubicar el futur Campus de l’Hospital Clínic a la zona esportiva de la Universitat de Barcelona, a l’avinguda Diagonal, al límit amb el municipi d'Esplugues de Llobregat, ha posat sobre la taula una derivada pel que fa al transport públic, com fer-hi arribar el Metro? En aquest Barcelona Exprés t’expliquem la possible solució a aquesta qüestió.

 

Cal tenir en compte que en aquesta zona hi ha previst que en el futur arribin no una sinó dues línies de transport suburbà. D’una banda, l’L3 del Metro, i de l’altra, l’L12 de Ferrocarrils de la Generalitat. Centrem-nos en l’L3, la línia verda, que sembla que és la que té més possibilitats de ser una realitat, això sí a un mínim d’uns 10 anys vista.

Està previst que l’L3, que ara acaba a Zona Universitària, es perllongui fins a Sant Feliu de Llobregat, amb vuit estacions pel camí que travessarien els municipis d’Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern i Sant Joan Despí. En aquest recorregut, la primera estació prevista és la de Finestrelles | Sant Joan de Déu, pensada per donar servei a l’Hospital maternoinfantil de Sant Joan de Déu i al barri en expansió de Finestrelles, on actualment s’estan construint molts habitatges i, de fet, s'ha convertit en un dels vint barris més cars de tot l'Estat.

Ara bé, si l’estació estava prevista al costat muntanya de la Diagonal, l’entrada en joc del futur campus de l’Hospital Clínic ha fet variar els plans inicials, perquè de cop ha aparegut la necessitat de donar servei a aquest àmbit, situat al costat mar de la Diagonal. Cal tenir en compte que entre l’Hospital Sant Joan de Déu i el futur Clínic hi ha uns 300 metres de distància en línia recta, però com que pel mig hi passen la Diagonal, ja convertida en autopista, i la ronda de Dalt, anar d’un costat a l’altre a peu suposa fer un passeig de més d'un quilòmetre, travessant el parc de Cervantes, que a sobre tanca a la nit, fet que obliga a fer més volta. A més, com que estan tan a prop, no tindria sentit fer dues estacions.

🏝️ La superilla de Sant Antoni i l’ocàs de l’urbanisme tàctic

💥 La Ciutadella, el parc que va néixer de la destrucció de Barcelona

Per tot plegat, el departament de Territori ja treballa en l’actualització del projecte, que podria passar per una reubicació de l’estació o, el més probable, una redefinició dels accessos, de manera que la futura estació, que a veure amb quin nom definitiu queda, tingui sortida per la banda muntanya cap a Sant Joan de Déu i per la banda mar cap al futur Hospital Clínic. Això sí, amb la vista posada en el 2035.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!