La cineasta Isabel Coixet no anirà a la manifestació espanyolista programada per a aquest diumenge. Així ho ha anunciat a través de la xarxa social Instagram, després que sortís publicat que hi assistiria. Coixet assegura que la notícia és falsa i assegura que no sap "d'on surt aquesta informació". "Estic atònita, dolguda i absolutament desprotegida", afegeix. 

"Sóc al·lèrgica als debats, a les manifestacions i a parlar en públic", assegura la cineasta, que en diverses ocasions s'ha mostrat clarament contrària a la independència de Catalunya. Amb aquest escrit, Coixet assegura que aquest cap de setmana no serà a la manifestació convocada per Societat Civil, a la qual s'han afegit diversos grups ultres, i assegura que diumenge serà a Madrid en un rodatge, segons precisa, programat des de "fa cinc mesos".

Tot i no assistir a la manifestació, Coixet demana que els manifestants portin "les banderes que vulguin, dissabte, diumenge o quan sigui".

 

Hoy , rodaje en el Museo del Prado del documental "Cai Guo Quiang , el espíritu de la pintura" que acompañará la exposición del mismo título que se inaugura el 23 de Octubre en el Prado. Este cuadro de Goya me pone la carne de gallina. Se pintó entre 1820-23 .Tiene dos títulos " Duelo a garrotazos" y " Dos forasteros". Verlo de noche, en la soledad de las salas , estremece. Y verlo en el contexto de este momento histórico, aun mas. Veo que ha salido publicado que estaré en una manifestación el Domingo en Barcelona . No sé de donde ha salido esta información, como tantas que últimamente circulan sobre mí. Estoy atónita , dolida y absolutamente desprotegida. Lo que pienso sobre las cosas está claramente expresado en los artículos que he escrito y firmado. Yo soy alérgica a los debates, a las manifestaciones y a hablar en público. Sencillamente no es lo mío. Soy tímida por naturaleza. Detrás de la cámara, soy feliz. Delante, quiero esconderme. Mi equipo y yo estamos rodando este fin de semana ( un rodaje planeado desde hace cinco meses!) en diversas localizaciones de Madrid. Agradezco las innumerables muestras de apoyo, cariño y comprensión que he recibido estos días. Todo lo demás, como decían en una película de la que no recuerdo el título es whisky barato. Uno de los artículos que escribí hace meses terminaba así "...construir, sumar y amar es infinitamente mejor que destruir, restar y odiar". Sólo pido que los que se manifiesten con las banderas que quieran, el Sábado, el Domingo o cuando sea, lo recuerden. En la medida que podais ayudadme a difundir esto. Gracias.

A post shared by Isabel Coixet (@isabel.coixet) on

El comentari de Coixet va acompanyat d'un vídeo del Museu del Prado de Madrid. La cineasta es fixa especialment en un quadre de Goya, que assegura que li posa la "pell de gallina". El quadre, com recorda, va ser pintat entre 1820 i 1823 i té diversos títols. Coixet en recorda dos en el seu comentari, Duelo a garrotazos i Dos forasteros, i assegura que veure aquest quadre de nit "estremeix" i "en el context històric en el que estem, encara més". 

El comentari de Coixet es produeix una setmana després del referèndum sobre la independència de l'1 d'octubre passat i de la repressió policial espanyola per aturar-lo, que va fer gairebé 900 ferits. 

 La cineasta es troba aquests dies al Prado gravant el  documental Cuai Guo Quiang, el espíritu de la pintura.