L'economista Santiago Niño Becerra ha qualificat de "catàstrofe" la no realització del Corredor Mediterrani ferroviari, i ho ha comparat a si a París suprimissin el périphérique, les rondes que envolten la ciutat.

"Imaginem-nos que demà a París desaparegués el Boulevard Périphérique. Seria catastròfic, oi? Una cosa semblant suposa la no realització del Corredor Mediterrani, una obra que ja es contemplava al pla del transport ferroviari del 1987, només que la catàstrofe ja dura 33 anys", ha indicat.

El ministre de Transports, José Luis Ábalos, espera que el corredor mediterrani estigui acabat l'any 2025. Així ho va reiterar en un acte empresarial organitzat per la plataforma #Quierocorredor aquest dijous a València. La plataforma està molesta per les contínues promeses i reiterats incompliments.

Ábalos va detallar que els Pressupostos Generals de l'Estat preveuen 1.982 milions d'euros per al corredor mediterrani. "És una xifra molt important", va defensar el ministre, que va afegir que només per aquesta partida val la pena donar el suport als comptes i va recordar que també cal comptar amb els fons europeus. El president de l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), Vicente Boluda, va demanar aprofitar aquesta "oportunitat fantàstica" per accelerar el corredor.

En l'acte, també es va fer una revisió de l'estat actual de les obres entre Algesires i la frontera i es va subratllar, entre d'altres, la finalització de la variant de Vandellòs que ha posat fi als "colls d'ampolla" o els treballs al túnel de Castellbisbal, a més dels trams que inclouen "retards importants", segons la plataforma, com el tercer carril entre La Encina i Alacant o la plataforma entre Castelló València o d'altres pendents encara de construir, com el túnel passant de València i altres trams, en especial a Andalusia.

Promesa incomplerta

Al setembre del 2018, Ábalos va afirmar en un acte organitzat pels mateixos empresaris que el corredor mediterrani estaria en funcionament el 2021 entre Algesires i França i que només quedarien "algunes obres" en relació amb els amples de via.