L'exconseller de Territori i Sostenibilitat Damià Calvet serà el nou president del Port de Barcelona en substitució de Mercè Conesa, d'acord amb una informació publicada per La Vanguardia.

Precisament avui dijous, a les 10:15 hores, el vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, compartirà una roda de premsa amb el president de Ports de l'Estat, Francisco Toledo, i la pròpia Conesa.



El nom de Calvet se situa, no obstant això, des de fa dies en la majoria de travesses per ocupar aquest càrrec, segons fonts del Govern consultades per Efe.

El nou president del Port va ser conseller de Territori i Sostenibilitat en el Govern de Quim Torra, una responsabilitat que abans requeia en Josep Rull, que segueix a la presó pendent dels indults.

Va ser d'aquesta forma precisament Calvet, que també va dirigir l'organisme públic Incasòl, qui va proposar la que serà la seva antecessora, Mercè Conesa, com a presidenta del Port.

El Port de Barcelona té diverses carpetes per tancar, com la de l'Hermitage -on existeixen discrepàncies amb l'Ajuntament de la capital catalana-, i ha d'afrontar la recuperació de la seva activitat després de la frenada que ha suposat la crisi de la Covid-19, que va reduir els seus beneficis en un 63% el 2020 respecte a 2019.

Més inversions al Port

Precisament fa una setmana, la Cambra de Barcelona va reclamar que s'invertís més en matèria ambiental al Port de Barcelona i que comencin les obres per millorar els accessos a les mercaderies, per tal d’augmentar-ne la competitivitat. En aquest sentit, des de la Cambra es va insistir que es mantinguin els calendaris d’inversions previstes en matèria ambiental i millora d’infraestructures. 

Concretament, la Cambra va demanar un augment de la inversió per a la reducció de les emissions contaminants i la descarbonització del Port. Així, van reclamar que comencin les obres per crear accessos de les mercaderies, tant viaris com ferroviaris, que s’acceleri l’execució administrativa i tècnica dels projectes i es portin a terme els projectes constructius ja acabats, i que el Port assumeixi l’execució directa de determinats projectes dels accessos, que correspondrien competencialment a ADIF i al Ministeri de Transports. 

 

Foto principal: L'exconseller de Territori i Sostenibilitat Damià Calvet / ACN