Els assessors polítics més optimistes coincideixen que la repetició electoral suposa una oportunitat per esmenar errors comesos en l'anterior campanya. Ciutadans no era nou en això de presentar-se a unes eleccions, però només ho havien fet a Catalunya, quan eren una força minoritària que no coneixia les variables estratosfèriques de l'arena estatal. El 20 de desembre va servir de per testar errors, i amb la mirada posada al 26-J la formació taronja demostrarà que té la lliçó ben apresa. 

Com ha pogut saber El Nacional, el partit d'Albert Rivera s'ha posat en marxa per corregir determinades errades relatives a la comunicació de les mesures que proposen. Conscients que els missatges han de causar més impacte que no pas raonament detallat en els 15 dies de què disposen els partits per presentar el programa, el primer que intentaran serà simplificar les idees que porten en el seu extens compendi de mesures per reformar Espanya.

Fonts de la formació taronja asseguren que algunes propostes "no es van entendre", com ara la qüestió sobre la violència de gènere. Ciutadans va ser molt criticat en els comicis del 20-D, quan va plantejar la possibilitat de treure l'agreujant de gènere del Codi Penal per violència masclista. Els seus rivals van atacar Rivera, assegurant que les agressions masclistes haurien de ser penades de forma agreujada pel sol fet de ser-ho.

Des de C's es defensen que ells condemnen el maltractament en qualsevol cas, però consideren que aquestes conductes es corresponen amb un tot més ampli, i és la violència domèstica i a la llar, que afecta tota la família.

El líder de Podemos, Pablo Iglesias, va indicar que al seu partit li havia faltat una setmana per aconseguir uns millors resultats electorals. És la setmana que li va sobrar a Rivera. La campanya es va fer molt llarga per al partit taronja, ja que van deixar anar totes les idees al principi, mentre que els seus adversaris eren conscients que cal explicar-les en degoteig per mantenir l'atenció mediàtica, comenten les fonts consultades.

Tenint present que les ofensives online, com avançava El Nacional, que farà C's amb Periscope i Change.org, han d'anar acompanyades d'ofensives offline, a peu de carrer per fiançar vots, Rivera passejarà per diverses associacions de la societat civil per explicar les seves mesures.

L'estratègia no persegueix a priori introduir canvis en el seu programa electoral, a partir de les converses realitzades, ja que aquest està predefinit i tancat. És pràcticament el mateix que al desembre, però amb variacions relatives a la realitat dels comptes públics estatals i els objectius de dèficit.

El positivisme i "la il·lusió taronja" tampoc desapareixeran de l'imaginari de Ciutadans aquest cop, però ja van avisar que aquesta vegada no serien tan defensius estrictament, com en l'anterior, sinó també passaran a l'atac i el contraatac. I és que aquesta vegada el repte no només passa per mantenir intacte el vot jove i liberal de les files del PP, també, per garantir que els votants socialistes contents amb el pacte de El Abrazo es mantinguin fidels. Rivera es rearma i continua la carrera.