Ayuso visitarà (de nou) Catalunya per "estar amb tots els espanyols"

La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, visitarà Catalunya "en els propers dies" per estar amb "tots els espanyols que no van a deixar de ser-ho per molt que ho pretenguin".

"Em desplaçaré per quarta vegada en un any per estar amb les famílies, els autònoms i els empresaris", ha explicat la presidenta regional a la seva arribada a la manifestació convocada per l'educació concertada a Madrid.

En aquest esdeveniment ha assegurat que no coneix famílies que "vulguin, per ser espanyoles, ser expulsades de la seva pròpia terra, del seu país" i ha criticat, al costat de l'alcalde de la capital, José Luis Martínez-Almeida, i el president nacional del PP, Pablo Casado, que la Llei Orgànica de Modificació de la LOE(LOMLOE), coneguda com a 'Llei Celaá', que suprimeix el castellà com a llengua vehicular de l'ensenyament.

Polèmica amb la RAE pel mig

Hores després que el Congrés dels Diputats aprovés la llei Celaá, que elimina la referència del castellà com a llengua vehicular a les aules, la Reial Acadèmia Espanyola (RAE) va sortir en defensa de l'espanyol i ha avisat que seguirà atentament la tramitació de la llei.

L'Acadèmia està preocupada davant de la possibilitat que el text "no posi en qüestió l'ús de l'espanyol a cap territori de l'Estat ni promogui obstacles perquè els ciutadans puguin ser educats en la seva llengua materna" i recorda el govern que la seva obligació és garantir el seu coneixement i la seva lliure elecció.