Alberto González Amador, parella de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Días Ayuso, s'asseurà al banc dels acusats. L'Audiència Provincial de Madrid ha confirmat el seu processament per dos delictes de frau fiscal en concurs amb un altre de falsedat documental. Així, aquest tribunal han confirmat la decisió de la jutgessa Carmen Rodríguez Medel, que va ordenar l'obertura de judici contra González Amador per frau fiscal, un delicte continuat comptable i un altre de pertinença a organització criminal. Es tracta de la peça principal, que l’investigava, a ell i quatre empresaris més, per un frau a Hisenda de 350.951 euros relatius a l’Impost de Societats en els exercicis fiscals del 2020 i el 2021 a través del falsejament de setze factures- L'empresari va recórrer a la decisió de la jutgessa davant l'Audiència Provincial de Madrid, com a últim intent per evitar el banc dels acusats, defensant que no tenia cap intenció de defraudar Hisenda en les declaracions i els seus advocats augmenten que suposaria una vulneració definitiva dels seus drets fonamentals.
La Fiscalia demana tres anys i nou mesos de presó, mentre que l'acusació popular, exercida per PSOE i Más Madrid (els principals rivals polítics de la seva companya a l'Assemblea de Madrid, tot i que estan lluny de poder-li prendre la presidència), en reclamen cinc. Mentrestant, continua estant investigat en una peça a banda que analitza un presumpte cas de corrupció i administració deslleial pels seus negocis amb Quirón Prevención.
González Amador vs. García Ortiz
González Amador ha estat notícia aquesta setmana se celebra al Tribunal Suprem el judici contra el fiscal general, Álvaro García Ortiz, per determinar si aquest havia filtrat el correu de l’advocat d’Alberto González Amador, la parella d’Ayuso, en el qual admetia que havia comès dos delictes fiscals. Durant el judici, l'empresari va declarar com a testimoni i perjudicat (exerceix l’acusació particular) i va aprofitar les preguntes del seu advocat per carregar amb duresa contra ell: “Per a tothom, entre la nota de la Fiscalia i la publicació de l’email vaig passar a ser el delinqüent confés del regne d’Espanya. Estava mort. El fiscal general m’havia matat públicament. M’havia destrossat. Ningú és conscient del dany que se m’ha produït”. “Estic mort jurídicament i socialment”, ha reiterat a preguntes de la defensa d’Álvaro García Ortiz. “M’han arrossegat per tot Espanya com a delinqüent, no m’han tractat com un ciutadà normal”, ha lamentat. “No em puc conformar com qualsevol ciutadà normal en l’anonimat ni puc lluitar com un ciutadà normal?”, s’ha preguntat. I, al final de tot, ha fet un dur al·legat de conclusió que ha estat interromput pel president del tribunal: “Arran de la filtració del fiscal general de l’Estat, m’han destrossat la vida. O me’n vaig d’Espanya o em suïcido. Si això serà sempre així, m’escapo”.