En ocasions, Volkswagen decideix sorprendre amb alguna cosa que sembla treta d'un somni. Un cotxe tan cridaner com inaccessible. Al Saló de l'Automòbil de Munic el 2025 ho ha tornat a fer. Allà va mostrar un model que va aixecar expectació, flaixos i comentaris. Es diu EVX. Però hi ha un detall que el canvia tot: mai no arribarà a producció.
El Volkswagen EVX ha estat creat per Italdesign, el prestigiós estudi italià que pertany al propi grup alemany. La seva missió no era cap altra que dissenyar un cotxe elegant i esportiu sobre la plataforma MEB+. I ho han aconseguit. El resultat és un cupè de quatre places, en configuració 2 +2, amb un estil que barreja esportivitat i un aire crossover. Un experiment visual sense futur comercial.
Aquest Volkswagen no passarà del paper
Les seves mesures el col·loquen en un terreny intermedi. Amb 4,23 metres de llarg, 1,82 d'ample i 1,49 d'alt, encaixa en el segment compacte. El disseny recorda el Toyota C-HR per la seva banda lluminosa posterior, situada just sota la lluneta. També destaquen les espatlles musculoses, les llantes de gran mida i unes brànquies a les aletes davanteres que semblen inspirades en els esportius d'Audi. Fins i tot el pilar posterior evoca el del Volkswagen T-Roc. Un còctel de referències amb segell propi.
L'objectiu d'aquest projecte no era pensar en vendes, sinó a mesurar la creativitat dels dissenyadors. Italdesign tenia llibertat i ho va aprofitar. El resultat és un cotxe amb personalitat, que barreja trets de diferents models de la marca. No s'han facilitat dades tècnics oficials, però en estar basats en la plataforma MEB+, podria acollir una configuració de tracció davantera i el motor de més de 200 CV que s'espera al futur Polo GTI elèctric.
El més curiós és que l'EVX no ha existit com un cotxe real. Ni tan sols com un prototip físic. Volkswagen l'ha mostrat com un holograma, una cosa que reforça la idea que mai no ho veurem als carrers. Una estratègia que va desconcertar molts visitants a Munic, que esperaven trobar-se amb un concept tangible.
Volkswagen ho ha descartat per complet
Per què no fabricar un cotxe així? Simplement perquè Volkswagen no ho necessita. Els seus segments principals estan ben coberts, des dels urbans fins als grans SUV. I els nínxols més reduïts, com els càbrio o els esportius de disseny, estan sent abandonats a poc a poc per falta de rendibilitat. En aquest context, un cupè crossover elèctric amb quatre places no tindria espai (ni sentit) a la gamma.
L'EVX quedarà com un exercici d'estil. Un aparador d'idees, línies i proporcions que potser inspirin a futurs models. Per als entusiastes, serà una decepció no poder conduir-lo mai.