El Kia EV5 ja està a punt. La marca sud-coreana ho va mostrar sense embuts al Saló de l'Automòbil de Munic i va deixar clar el seu objectiu: convertir-se en el rival més dur del Kia Sportage. No és casualitat. El SUV elèctric vol conquerir el mercat amb un disseny més atractiu i unes xifres que apunten alt.
Ara per ara, només Alemanya gaudeix de la prevenda. Els primers clients hauran d'esperar fins a finals d'any per rebre'l. La resta d'Europa haurà d'esperar una mica més. Però l'estratègia és que l'EV5 es mourà ràpid per arribar als concessionaris i plantar-se davant els SUV de combustió.

Així és el nou Kia EV5
En el mecànic, no decep. Munta un motor elèctric davanter que lliura 160 kW, o el que és el mateix, 218 CV. Amb ell, accelera de 0 a 100 km/h en 8,4 segons i assoleix els 165 km/h de velocitat màxima. Prou xifres per a un SUV compacte pensat per al dia a dia.
La bateria és un altre dels seus punts forts. Té 81,4 kWh de capacitat i promet fins a 530 quilòmetres d'autonomia amb les llantes de 18 polzades. Si s'opta per l'acabat esportiu GT-Line i les seves rodes de 19 polzades, la xifra baixa a 505 km. Tot i així, és més que competitiu dins del seu segment.
I no es queda allà. Kia ha confirmat que al llarg de 2026 arribaran noves versions. Entre elles, una amb bateria de 60,3 kWh, més accessible i pensada per als qui no necessiten tanta autonomia. La recàrrega també està a l'altura: admet fins a 150 kW en corrent continu i pot passar del 10 % al 80 % en només 30 minuts. En tot just 10 minuts ja suma energia per recórrer més de 300 quilòmetres.

Aquests són els seus preus a Alemanya
L'interior busca impressionar. Dues pantalles digitals de 12,3 polzades cada una presideixen el tablier. Una funciona com quadre d'instruments i l'altra com sistema d'info entretenimient. S'hi afegeix un tercer display de 5,3 polzades per al climatitzador. Tecnologia clara, ràpida i fàcil d'utilitzar, amb el mateix estil futurista que ja vam veure en l'EV3.
Els preus a Alemanya ja s'han revelat. La gamma engega amb l'acabat Air, des de 45.990 euros. El nivell Earth puja fins a 48.990 euros, i el GT-Line assoleix els 51.990 euros. A més, hi haurà una edició especial limitada, el GT-Line Launch Edition, que es col·loca en 52.990 euros i afegeix més equipament de sèrie. Amb aquestes xifres, Kia s'atreveix a mirar als ulls al seu propi Sportage i a altres rivals generalistes.
