Durant molts anys el Seat Ibiza ha estat una icona al sector de l'automòbil. Sobretot a Espanya. L'utilitari és un mite de la mobilitat al territori espanyol. Un model que ha sobreviscut a diverses generacions i que fins i tot ha passat de pares a fills.
Tanmateix, l'utilitari de la firma amb seu a Martorell ha perdut molt terreny en els últims temps. Ha deixat de ser entre les primeres opcions dels qui volen estrenar cotxe i busquen un utilitari.
El Peugeot 208 treu els colors en vendes a l'Ibiza
N'hi ha prou amb fer un cop d'ull a les llistes de vendes de cotxes a Espanya. Segons les dades publicades per Anfac sobre el mercat de l'automòbil, l'Ibiza va ocupar la posició 78 entre els més venuts a Espanya al setembre. En total va matricular 275 unitats. I encara que a l'octubre va millorar en matriculacions, continua deixant molt a desitjar. El Seat Ibiza va tancar el mes passat amb 444 unitats venudes que el van portar a ocupar el lloc 54. La bona notícia és que en el còmput global de l'any es manté en la posició 21 dels més venuts el 2022 amb un total de 9.500 unitats venudes. No són xifres per tirar coets, però tampoc no són un desastre total.
No obstant això, aquests números permeten a altres utilitaris treure-li els colors a l'Ibiza. Per exemple, el Peugeot 208, un dels utilitaris més venuts a Espanya i a Europa.
Al setembre, el 208 va matricular 685 unitats. Mentre que a l'octubre va assolir les 889 matriculacions. És a dir, estem parlant de més del doble de matriculacions en ambdós mesos. A més, en el còmput de l'any suma 12.408 unitats venudes, que són unes quantes més de les que acumula l'Ibiza. Mentre que ocupa el lloc 10 dels més matriculats a Espanya el 2022.
L'Ibiza és més barat, però el 208 està més adaptat als temps que corren
Una diferència de vendes que no es reflecteix en els preus d'ambdós models. Mentre l'Ibiza arrenca actualment en 14.100 euros per a una versió de 80 CV, el Peugeot 208 ho fa en 18.390 euros per a una variant de 75 CV. A més, l'Ibiza és més eficient, amb un consum mitjà de 5,2 litres cada 100 km. El Peugeot, per la seva part, registra un consum mitjà de 5,4 litres als 100 km.
On és la clau de la diferència de vendes entre ambdós? Potser en el disseny més actualitzat del 208. El model francès va tenir un canvi radical en la seva última generació, cosa que no es pot dir de l'Ibiza, que actualment lluu un aspecte un tant desactualitzat. A més, el nivell de connectivitat és més gran en el 208. Dos detalls, sobre tot aquest últim, que marquen la diferència entre el públic actual.
