Elon Musk, el propietari de Tesla, no ha de caminar certament gaire content aquesta setmana, ja que el rànquing de cotxes elèctrics més venuts durant el mes de juliol a Espanya deixa el seu Tesla Model 3 fora del Top 5. El primer classificat, a més, es fabrica a Espanya, en concret en les antiga fàbrica Barreiros de Villaverde, convertida des de fa dècades en planta, primer, de PSA i, ara, de Stellantis. Parlem, per descomptat, del Citroën ë-C4

Un excel·lent crossover seguit molt de prop per un petit utilitari xinès disfressat de cotxe romanès

El Citroën ë-C4 lidera amb 165 unitats venudes la llista. Els seus 4,36 metres de llarg, els seus 380 litres de maleter i els seus motors de 136 CV amb bateria de 50 kWh han seduït prou conductors com per superar un cotxe que costa menys de la meitat dels 27.249 euros pels quals es ven aquest estiu el Citroën. Per darrere queda el Dàcia Spring, un petit SUV de 3,73 metres de llarg amb 270 litres de maleter que es fabrica a la Xina i que comercialitza Dacia. Aquest estiu costa, exactament, 11.404 euros i 163 conductors s'han decidit a comprar-lo.

Citroën ë C4
Citroën ë C4
Dàcia Spring
Dàcia Spring

Hyundai, Renault i Cupra, també al Top 5

El Top 5 d'elèctrics més venuts durant el mes de juliol a Espanya es completa amb el Hyundai Kona, tercer classificat gràcies a les 126 unitats q2ue ha aconseguit col·locar a través de la xarxa de concessionaris i tallers autoritzats de Hyundai, el Renault Mégane E-Tech i el Cupra Born. El compacte francès va convèncer al juliol 113 conductors i els 4.26 metres d'esportivitat extrema del Cupra Born en van seduir 105.