Els SUV són els grans dominadors del mercat de l'automòbil. Els tot camins s'han fet amb bona part de la quota del parc automobilístic. N'hi ha prou amb fer un cop d'ull als models més venuts per corroborar-ho. Els tres models més venuts a Espanya el mes de setembre passat van ser SUV: Hyundai Tucson, Renault Arkana i Kia Sportage.
No obstant això, són molts els consumidors que no els tenen cap afecte als SUV. Els consideren models menys dinàmics i menys eficients. A més, són més cars que els convencionals. Tot i així, acaben comprant un SUV a causa de les seves necessitats. Perquè malgrat tot, és innegable que els tot camí són l'opció més versàtil per a tota la família.
El millor SUV per als qui no volen un SUV
Si estàs en aquesta situació, és a dir, que odies els SUV però en necessites un, un dels models perfectes per a tu. Un tot camí que ofereix una gran versatilitat i un interessant espai interior, però que no renuncia a l'esportivitat i a un complet equipament. A més, llueix un disseny molt esportiu i aerodinàmic. I atesa la pujada de preus salvatge que s'ha produït al sector del motor, manté un preu molt ajustat comparat amb el que costava fa un any.
Estem parlat del Cupra Formentor. És el SUV més gran de la firma esportiva. Se situa en el segment dels compactes. I com el Born, no té un germà a Seat. Un model que presumeix de qualitat en materials i acabats, confort interior, conducta esportiva en la marxa i un equipament molt complet. Està fabricat sobre la plataforma MQB de Volkswagen.

Esportivitat i qualitat a un preu molt ajustat
A més, la tarifa oficial en la seva versió d'accés és de 34.100 euros. Però Cupra descompta 1.400 euros per la cara a tall de benvinguda, deixant un preu final de 32.700 euros. Són només 300 euros més del que costava fa un any.
Aquest preu és per a una variant que utilitza un motor de gasolina TSI que cubica 1.5 litres i desenvolupa 150 CV de potència i 250 Nm de parell màxim. No és el Cupra més potent, però no queda curt. I està associat a un canvi de marxes manual de sis relacions i a un sistema de tracció davantera. Amb aquest bloc accelera de 0 a 100 km/h en 9 segons i assoleix una velocitat màxima de 204 km/h. I registra un consum mixt de 6,4 litres, amb unes emissions de CO2 de 144 g/km.

En equipament no queda curt. Inclou elements de sèrie com a:
- Fars davanters full LED
- Llum de benvinguda amb logo CUPRA
- Llantes d'aliatge de 43 cm (18)
- Obertura i engegada sense clau
- Seients esportius
- Llum interior LED envoltant
- Quadre de comandaments Digital Cockpit de 26cm (10,25)
- Sistema info entreteniment Navi System amb pantalla tàctil a color de 25,4cm (10)
- Detalls de l'interior color Copper