És el vaixell insígnia de Seat. El Tarraco, a la venda des de 2018, va arribar al mercat com una de les apostes més fermes de la marca espanyola. Un SUV que completava una gamma de tot camins composta per l'Arona i l'Ateca que va aterrar per ser una opció per a les famílies que necessiten un cotxe amb espai. Sobretot per a les nombroses, doncs estem parlant d'un model amb versions per a fins a set passatgers.

En els seus primers passos al mercat els resultats de vendes van ser bastant satisfactoris. No obstant això, en els últims temps ha passat de ser un dels orgulls del fabricant amb seu a Martorell a desaparèixer del rànquing dels 100 models més venuts a Espanya. I la cosa no ve d'un mes.

El Seat Tarraco s'esfuma del top 100 dels cotxes més venuts a Espanya

Per trobar el Seat Tarraco en alguna de les llistes dels 100 cotxes més venuts cal fer la vista enrere fins al març. De fet, és l'únic mes de 2022 en què el Tarraco s'ha colat al top 100. Llavors el D-SUV va matricular 193 unitats per situar-se al lloc 81 dels més venuts. Encara que en el còmput del global fins ara el Tarraco era el 102è model més venut amb 360 unitats matriculades. Des d'aleshores ni rastre del Tarraco entre els cotxes més matriculats a Espanya. El tot camí ha desaparegut de les llistes.

Tarraco
Seat Tarraco

Una cosa que en certa mesura té a veure amb la pujada de preus que ha experimentat la gamma. Si bé és cert que el mercat en general ha patit una inflació important, hi ha models que han pujat més que d'altres. I el Tarraco és dels primers.

Pujada de preu desorbitada

Perquè fins a finals de l'any passat era possible aconseguir un Seat Tarraco per menys de 27.000 euros, en l'actualitat no és possible accedir a la gamma per menys de 33.660 €. Un preu més propi d'un model prèmium i que no és ni per a un model electrificat. I és que per accedir a un Tarraco amb algun sistema d'electrificació és necessari accedir a les versions híbrides endollables que arrenquen per sobre dels 50.000 euros.

Seat Tarraco
Seat Tarraco

En aquest sentit, els clients ho tenen clar. Prefereixen pagar aquests diners per un cotxe més actual o un model de marca prèmium, o que almenys compti amb algun sistema d'electrificació.