El camí cap a l'electrificació total no s'atura a Skoda. Després de l'Enyaq, l'Elroq i l'Epiq, Skoda continua ampliant la seva gamma amb un moviment que apunta molt alt. L'ofensiva dels txecs és total. La marca volia un model que fos icònic dins de la seva gamma elèctrica. Un cotxe que representi la maduresa de la seva aposta per la mobilitat sostenible, però sense perdre la funcionalitat pràctica que sempre ha estat el seu segell.
En aquesta línia, Skoda prepara el seu primer SUV elèctric amb 7 places, un model que no només ampliarà l'oferta, sinó que també es convertirà en el vaixell insígnia de la marca txeca. La idea no és nova: ja el 2022 va presentar el prototip Vision 7S, un cotxe que avançava aquest projecte. Tres anys després, la promesa està a prop de fer-se realitat.

El SUV elèctric més gran de Skoda està en marxa
El Vision 7S va introduir el llenguatge de disseny Modern Solid, més robust i minimalista, que a poc a poc ha anat impregnant la resta de la gamma. Les seves mesures impressionaven: 5,01 metres de llarg, 1,94 metres d'ample i 1,88 metres d'alt, amb una batalla de 3,07 metres. En cas de mantenir-se aquestes cotes, seríem davant de l'Skoda més gran de la història, superant fins i tot el Superb i l'actual Kodiaq, l'únic model de la marca que fins ara oferia tres files de seients.
El moviment té molt sentit. En el camp dels SUV elèctrics, l'oferta amb set places és encara reduïda. Models com el Kia EV9, el BYD Tang o el Mercedes EQS SUV són excepcions en un mercat que busca cada vegada més espai i versatilitat. Amb aquest llançament, Skoda pretén situar-se en aquest nínxol privilegiat, combinant practicitat familiar i tecnologia elèctrica en un sol cotxe.
Serà el model més tecnològic de la marca txeca
El nou model s'assentarà sobre la plataforma MEB del Grup Volkswagen. És la mateixa base utilitzada en l'Enyaq i l'Elroq, encara que adaptada per a un cotxe més gran i ambiciós. Això significa bateries de gran capacitat, bona autonomia i la possibilitat de comptar amb sistemes de càrrega ultraràpida. També s'espera un interior molt flexible, amb set seients de veritat, una cosa que el prototip no mostrava del tot, ja que es quedava a sis places.

Per dins, el futur SUV no serà tan futurista com el Vision 7S. Desapareixeran elements propis d'un concept car, com els miralls retrovisors digitals o les portes sense pilar central. A canvi, s'apostarà per un disseny realista, amb materials de qualitat i solucions intel·ligents d'espai, molt en la línia del que caracteritza Skoda. El resultat serà un cotxe modern, ampli i familiar, preparat per a viatges llargs amb tot el confort que la tecnologia actual permet.
El preu és encara un misteri. Els responsables de la marca no han donat xifres, encara que reconeixen que estarà per sobre del Skoda Enyaq, que a Espanya arrenca en uns 44.000 euros abans d'ajuts i descomptes. El lògic és que el nou SUV superi amb escreix aquesta barrera, apropant-se a rivals de més mida i luxe. Tot i així, Skoda insisteix en la seva filosofia d'oferir una bona relació qualitat-preu, la qual cosa podria convertir-se en una de les seves armes més fortes davant la competència.