L'arribada de Dacia al mercat espanyol fa ja uns anys i el seu més que evident èxit (és la novena marca amb més volum de vendes al nostre país), ha provocat que siguin alguns els fabricants que moguin fitxa i intentin contrarestar els bons preus dels romanesos amb models molt top.

Un d'ells, de fet, és un fabricant que té la intenció de convertir-se en un dels punters quant a models electrificats. No és cap altre que MG, l'històric fabricant britànic que ara pertany a la multinacional xinesa SAIC.

La idea de MG és la de ser en uns anys un dels referents quant a mobilitat elèctrica al vell continent, però, amb la intenció també d'anar creant marca en els diferents mercat, MG ha apostat per llançar un model amb motor de combustió a un preu que l'iguala amb el Dacia Duster i que, ull, el millora en moltes coses.

No és cap altre que el MG ZS, un SUV de mida compacta (més petit que el Duster) que, això sí, pot presumir de tenir una relació disseny, qualitat i preu molt per sobre del model romanès.

El MG ZS té un preu low cost que deixa al Dacia Duster en molt mal lloc i es posiciona com un SUV compacte molt a tenir en compte

I és que, com bé podem veure al configurador de la marca, la versió més senzilla d'aquest ZS té un preu de partida de tan sols 15.950 euros. Un preu que, ull, a diferència de la immensa majoria d'ofertes a les marques d'automòbils, no va unida a condicions especials de finançament, per la qual cosa es converteix en un preu així encara més atractiu.

D'altra banda, aquest preu low cost no només és molt atractiu per la xifra per si mateix, sinó perquè la versió més bàsica d'aquest MG ZS arriba més que bé dotada de sèrie. El seu acabat d'accés, el Comfort, compte de sèrie amb, entre altres coses, ràdio DAB, Apple CarPlay, Android Auto, bluetooth, control de velocitat, seient posterior abatible, fars Bi-LED, llantes d'aliatge i sistema multimèdia amb pantalla de 10,1 polzades.

Quant al seu motor, MG no s'ha deixat res al tinter i ha apostat per una mecànica més que interessant: un gasolina 1.5 de 106 cavalls de potència que, donat el pes i les dimensions d'aquest SUV compacte, li permeten moure's amb facilitat tant per entorns urbans com per carreteres.

Però el millor de tot és que, sent un model que pertany al gegant xinès, la crisi dels semiconductors li està passant molta menys factura, pel que les llistes d'espera i els terminis de lliurament seran molt mes curts que en el cas de la gran majoria dels seus rivals.