El Toyota Corolla és, com bé saben aquells que estan a la recerca d'un compacte amb etiqueta ECO de la DGT, una de les grans referències al nostre país. I és que un dels grans punts a favor que té aquest model japonesos que, com passa amb la resta de models de la marca, té al seu motor híbrid auto recarregable una de les seves millors armes.
Si bé és cert que avui dia es pot aconseguir també la cada vegada més buscada etiqueta de la DGT a través de motors amb sistemes de micro hibridació, els motors híbrids auto recarregables acaben suposant una opció més interessant per a aquells que, sobretot, es mouran per entorns urbans interurbans a velocitats baixes on aquest tipus de mecàniques acaben oferint consums realment molt baixos.
En el cas del Toyota, la versió d'accés d'aquest model té un preu de partida que es queda just per sobre dels 26.000 €, una quantitat que el situa per sobre de la mitjana dels generalistes d'accés al nostre país però que, amb el temps, acaba sent una opció millor quant a relació qualitat preu gràcies a precisament tenir un consum molt més baix.
El Seat León PHEV, més car però més interessant
Tanmateix, es pot tenir en compte que hi ha opcions segurament més interessants que aquest corol·la també és el que es refereix a relació qualitat preu. I un d'elles és el Seat León, un model que, per molt que compti a la seva gamma amb opcions micro híbrides, la variant més interessant és la que compta amb un motor híbrid endollable.
En aquest cas, més enllà que aquesta mecànica li permet lluir l'etiqueta ZERO de la DGT que compta amb millors avantatges respecte a l'etiqueta ECO, aquest motor li permet tenir més de 40 km d'autonomia 100 × 100 elèctrica, el que li permet moure's en la immensa majoria de trajectes diaris sense gastar ni una sola gota de gasolina, per la qual cosa, si es fa un ús responsable i intel·ligent d'aquesta bateria, el consum pot ser fins i tot molt menor que el del Corolla, entre altres coses perquè el motor de combustió serà necessari tan sols en llargs viatges en autopista i carretera.
El preu de partida en aquest cas superen els 37.000 € amb aquesta mecànica PHEV de 204 cavalls, però comptant amb els ajuts del pla del govern el seu preu es pot quedar per sota dels 30.000, és a dir, uns 4000 € més car que el Corolla. Una diferència de preu que, si realment s'utilitza molt el cotxe per entorns urbans, acabo d'uns anys està més que amortitzada.