No és que sigui precisament cap secret, i així es pot comprovar en la immensa majoria de catàlegs de marques de cotxes al nostre país, que els elèctrics tenen molt més presència als concessionaris de marques prèmium o semi prèmium que el de marques generalistes.

Almenys de moment, la immensa majoria dels clients que van a buscar un cotxe elèctric són clientes que compten amb un una gran capacitat adquisitiva i que, a més, poden permetre's el luxe de tenir un carregador a casa, una cosa que implica tenir un pàrquing propi, la qual cosa al seu torn implica també un alt nivell adquisitiu.

 

No és casualitat llavors que marques com BMW, Mercedes i Audi, entre d'altres, tinguin una cartera d'elèctrics molt més àmplia que la que tenen marques com Kia, Ford o Nissan, entre moltes d'altres.

Precisament són les marques prèmium les que saben molt bé que ben aviat arribarà al nostre mercat una berlina elèctrica que pot ser que acabi robant-li moltes vendes, especialment a fabricants com Tesla, les alemanyes citades anteriorment així com a Volkswagen.

El BYD SEAL apunta a ser una berlina interessant a Europa

No és cap altre que és el BYD SEAL, una de les grans apostes de la marca de cotxes elèctrics xinesa que arribarà a les carreteres del vell continent per competir amb marques molt Top.

 

Si bé és cert que el fabricant encara no ha detallat els preus de les diferents versions, no seria d'estranyar que tingués un rang de preus que el deixés més o menys al mateix nivell que les berlines prèmium elèctriques, encara que en aquest cas pot presumir de tenir des de la seva versió d'accés una mecànica de més de 300 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir gairebé 600 km d'autonomia, així com un nivell de qualitat dels seus materials i de tecnologia al seu equipament molt més elevat que la immensa majoria de models generalistes.

El principal problema que tindrà aquest model és, com li està ocorrent a tants altres elèctrics que arriben des de diferents mercats, el desconeixement nivell de marca en bona part dels mercats europeus. Tanmateix, amb models tan interessants com aquest, és probable que d'aquí a uns anys aquest gegant asiàtic sigui també una marca important a Europa.