Competència inesperada per al Dàcia Sandero, el rei dels utilitaris de baix cost, en la seva lluita per liderar aquest mes el rànquing de cotxes més venuts a Espanya: amb només 236 unitats venudes menys, un vell conegut de les nostres carreteres, el Opel Corsa, presenta la seva candidatura per destronar a l'as romanès, que ha enviat al Hyundai Tucson, líder de vendes al juny, al tercer lloc|parada. El Seat Arona, líder al maig, s'estimba fins al lloc 13, ja que cada vegada més gent descobreix els seus secret: després de la seva aparença vistosa, només hi ha un Ibiza sobrelevat amb més espai interior. El Corsa, amb 40 anys complerts, se l'ha posat molt difícil al Dàcia Sandero aquest mes. A veure què succeeix a l'agost.



Tres cotxes amb més de 2.000 unitats venudes
Només els tres primers classificats del rànquing d'aquest mes superen les 2.000 unitats venudes: El Dàcia Sandero, que assoleix les 2.368, el Opel Corsa, que aconsegueix arribar a les 2.132 i el Hyundai Tucson, que va seduir 2.079 persones. El quart de la llista és el Peugeot 2008, amb 1.916, i el cinquè, un sorprenent Ford Kuga que assoleix les 1.762, gairebé sis vegades més que les 354 venudes durant el mes de juny. Una altra dada a tenir en compte té a veure amb les tipologies de vehicles presents en el Top5: hi ha dos utilitaris i tres SUV que ocupen, a més, la tercera, quarta i cinquena places.
Quaranta anys d'èxit
El Opel Corsa, que compleix aquest any el seu quaranta aniversari, torna als llocs que li corresponen per història, prestigi i qualitat. L'utilitari de Stellantis es pot comprar aquest mes, segons el portal d'ofertes quecocehmecompro.com, per 14.650 euros, un preu assequible per als desbocats temps que es viu al mercat del motor. Mesura 4 metres, té un maleter de 309 litres i equipa motors de gasolina amb 75, 100 o 130 CV i s'ofereixen també un dièsel de 100 CV i un elèctric de 136 CV. L'equipament de la versió d'accés, el gasolina de 75 CV, inclou aire condicionat, alçavidres elèctrics a totes les portes, alerta de canvi de carril, i tot l'imprescindible. Opel està ultimant també aquests mes la versió d'aniversari Opel 40 Years, de la qual només es fabricaran 1982 unitats.