El Dàcia Jogger, aquest monovolum amb aires de tot camí que mereix ser considerat un crossover de manual s'està enlairant, però no ho fa en les seves versions de gasolina ni dièsel, en les que manté xifres acceptables, però discretes. S'enlaira en la versió bifuel, la que permet utilitzar, a més de carburant convencional, Gas Liquat del Petroli (GLP). En aquesta categoria, el Jogger és líder destacat amb 591 unitats venudes a tot Espanya durant el mes de juliol.

Menys de 1.400 vehicles bifuel venuts a Espanya durant el setè mes de l'any
En total i durant aquest mes de juliol, es van vendre a Espanya un total de 1.376 vehicles bifuel, xifra que suposa una caiguda del 0,79% en relació amb les xifres de l'any anterior. D'aquests 1.376, 591 van ser unitats del Dacia Jogger, 295 unitats van ser del Dacia Sandero, 133 van ser unitats del Dacia Duster i 24, unitats del Dacia Logan. Unes altres 138 que van ser unitats del Renault Captur, dada que evidencia una realitat inqüestionable: el grup Renault és l'únic que comercialitza quantitats ressenyables d'aquest tipus de vehicles a Espanya. Els 195 que falten s'els van repartir marques com Seat, que comercialitza versions GLP de l'Arona, l'Ibiza i el León; Ford, que ven una versió del Fiesta amb aquest tipus de propulsió o Skoda, que ofereix per al Kamiq aquesa mena de motors. Unes altres dues marques; la italiana DR, que ofereix una versió GLP del seu DR 3 i el seu DR 4.0; i la xinesa EVO, que comercialitza versions dels seus models EVO 3, EVO 4 i EVO 5 adaptades a aquest tipus de carburant completen la llista.
I com és el Dàcia Jogger?
El Dacia Jogger va néixer per substituir al Dacia Lodgy, el reeixit monovolum de la marca romanesa i és, bàsicament, un Dàcia Sandero Stepway en versió familiar. Ofereix espai a doll als seus 4.55 metres de llarg i té un maleter de 595 litres. Munta fins a tres files de seients, el que suma set places i, encara que la marca ho defineix com un monovolum mitjà, barreja elements de SUV.
És, en definitiva, un crossover de manual que combina el millor de diferents models de Dàcia per presentar un concepte nou i revolucionari carregat de personalitat, solvència i capacitat de resposta. Segurament no és el cotxe més bonic del món, però sí que és un dels més eficaços i, també, destaca pel seu ajustat preu: 17.440 euros per a la versió d'accés. La versió protagonista de l'oferta és la que inclou només cinc places i ofereix el nivell bàsic d'equipament, que compta amb fars Eco LED, limitador de velocitat, sistema de so, ràdio DAB, USB, bluetooth, ordinador de viatge, alçavidres elèctrics, avís precol·lisió, frenada automàtica en ciutat